prebrano: 20-12-2015
datum objave: 20-Dec-2015
21-Aug-2017


10 znakov, da ste popili premalo vode

Dokazano je, da človek brez hrane lahko preživi, brez vode pa ne. Mnogi jo dojemajo kot samoumevno ali pa je ne cenijo dovolj, saj preprosto ne razmišljajo, da lahko že najmanjša dehidracija načne človekovo zdravje. Že podatek, da voda sestavlja 70 % tkiva možganov, je dovolj zgovoren, da si lahko mislimo, kako pomembna je voda: zmanjšuje stres, nam daje energijo, skrbi za lepšo kožo. Poskrbite, torej, da boste vsak dan popili dovolj vode. V kolikor pa se prepoznate v kakšnem od sledečih znakov, svetujemo, da hitro popijete kozarec vode:

Vaša usta so suha: Ljudje preveč zanemarjajo pomen suhih ust. Vedno, ko občutite lepljiv, neprijeten občutek v ustih, potrebujete tekočino, najboljše vodo, ki bo navlažila sluznico v ustih in grlu.

Vaša koža je suha: Koža je največji organ v našem telesu, zato ne preseneča, da je zelo pomembno, da ostane navlažena. Suha koža je najbolj očiten znak dehidracije, kar lahko privede do mnogih težav, kot je premalo znojenja. Zaradi premalo vode se telo ne namreč znoji, kar pomeni, da se ne more znebiti toksinov, ki se nabirajo v telesu.

Ste nenasitno žejni: Vsak, ki je imel kdaj mačka po prežurani noči, ve, da telo enostavno ne more v telo vnesti dovolj vode, saj je alkohol povsem dehidriral njegovo telo. V kolikor se ta znak pojavlja večkrat, resnično premalo pijete in vam lahko svetujemo le eno – poslušajte svoje telo in pijte, pijte in še enkrat pijte vodo.

Oči so suhe: Voda ne vpliva samo na počutje v ustih in grlu, pač pa tudi na druge organe v telesu. To je jasno. Premalo zaužite vode tako vodi do suhih, krvavih in razdraženih oči.

Čutite bolečino v sklepih: Naš hrustanec in hrbtenjačo sestavlja 80% vode. Dovolj hidratizirano telo omogoča absorbcijo v organizem, zaradi česar lahko sklepi amortizirajo šok, ki ga napravimo s hitrimi gibi, kot so tek in poskoki.

Zmanjšuje se vaša mišična masa:  Tudi mišice pretežno sestavlja voda, kar pomeni – manj vode, manj mišic. Prav zato je zelo pomembno, da pred, med in po vadbi v telo vnesete dovolj vode, saj ta vpliva tudi na vaše počutje po intenzivni vadbi in regeneracijo. Torej, več vode, manj vnetij in drugih bolečin, ki jih povzroča vadba.

Ste dlje bolni: Uživanje dovolj velikih količin vode telesu omogoča izpiranje strupov. Če ne poskrbite, da se telo znebi strupov, enostavno kapitulira in ne more delovati.

Ste utrujeni: Ko je telo dehidrirano, si izposoja vodo iz krvi. Dehidracija vodi do pomanjkanja kisika, pomanjkanje kisika pa do neprespanosti in utrujenosti. Ko boste, torej, naslednjič zelo utrujeni, ne posezite takoj po kavi, pač pa se raje vprašajte, ali ste v telo vnesli dovolj vode.

Ste velikokrat lačni: Ko ste dehidrirani, telo začne razmišljati o hrani. To se zgodi večkrat podnevi, pogosto pa tudi ponoči, ko se prebudite in začutite neverjetno potrebo po nočnem prigrizku. Ustavite se, popijte kozarec ali dva vode in se odpravite nazaj v posteljo.

Imate težave s prebavo: Brez hidracije se zmanjša količina in moč sluzi v želodcu, kar vodi do zaprtja in drugih prebavnih motenj.

Voda je, torej, ključ do dobrega počutja, saj pomaga vsem telesnim funkcijam: izboljša zdravje, pomaga uravnavati težo, razpoloženje in celo nivo energije. Pravijo, da če bomo kdaj odkrili “fontano mladosti”, bo to gotovo vodna fontana. Večina ljudi ve, da mora piti več. Splošno navodilo, da moramo popiti več vode in to nekje 2 do 3 litre na dan, je lahko precej ohlapno. K sreči obstaja enostaven način, kako pitje vodo spremenimo v dnevno navado. Poglejte si 3 točke, ki vam bodo pomagale, da boste popili več:

Zapisujte si, koliko vode popijete: Morda se sliši nenavadno, ampak to je dejansko pot k uspehu. Obstajajo številne aplikacije, ki vam pomagajo spremljati količino popite vode, lahko si pomagate s preglednico, listom v vaši torbici. Kakorkoli že zapisujete – po nekaj dneh boste videli dejansko stanje. Žal večina od nas nima občutka, koliko popije in le z rednim spremljanjem lahko vidimo, kaj in kako izboljšati.

Omogočite si reden dostop do vode: Če želite piti dovolj, morate o tem razmišljati že zjutraj, ko se odpravite od doma. Pri roki imejte vedno steklenico vode, priporočamo mineralno vodo Magnesia, ki poleg vode vsebuje še dodatne minerale, ki blagodejno vplivajo na vaše telo. Pustite si opomnike: na hladilniku, na zaslonu računalnika v službi, na ovitku telefona. Ob vsakem obroku nujno popijte tudi kozarec vode, prav tako ob kavi. Postavite si pravilo: glede na popito količino kave, potrebujete vsaj dvokraten vnos vode.

Naj bo pitje vode bolj zanimivo: Ni potrebe, da vedno pijete le navadno vodo iz pipe. Izberite vodo z okusom, mineralno vodo Magnesia, nesladkan čaj, limonado, dodajte vodi malo soka pomaranče, pretlačeno grozdje, jagode …

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri