Jantar in ebenovina

BostjanPolanec_portret1

Boštjan Polanec

Zadnje čase si uspešno produciram časovne stiske. Na trenutke so situacije podobne prevelikim grižljajem premalo prežvečene hrane in globokim požirkom tekočine. Še bolj lokaciji objave primerno pa bi bilo napisati, da so takšni trenutki podobni tistim, ko si pet minut pred odhodom in ugotoviš, da bi mogoče namesto majice oblekel pulover. Ali pa samo kratko majico in prek jakno. Na noge pa nataknil druge čevlje in zamenjal barvo nogavic. Na koncu vse pobašeš in vržeš na zadnje sedeže. Upaš, da se ti bo po poti od točke A do točke B uspelo odločiti, kaj boš navlekel nase. Vse skupaj pa vodi do tega, da tvoj avto postane priročna omara. Pri naslednji takšni situaciji pa niti ne razmišljaš več, kaj boš vrgel vanj. Samo sedeš v avto in odpelješ. Saj veš, da se bodo v AVTOFUNDUSU našle stvari, ki jih potrebuješ in se bodo popolnoma vklopile v okolje in dopolnile novo zgodbo, ki te čaka na točki B.
Današnjo zgodbo začenjam zapisovati v beležko na strehi stavbe v centru Maribora. Pregreta izolacija strehe oddaja močan smolnat vonj. Na sredini pa stoji piramidna steklena atrijska streha, skozi katero vidiš prostor nadstropje nižje. Obdan s stenami rdeče opeke. Vse skupaj spominja na instalacijo. Na industrijsko interpretacijo steklene piramide v pariškem Louvru. Vhod, skozi katerega vstopiš v preteklost. Vrata, ki te popeljejo v prostor, kjer se lahko na štiri oči dotakneš mogočne zgodovine in se se zaveš današnje majhnosti.

Krepko zamujam z oddajo teksta. Od glave do pet oblečen v črnino. Obsijan s soncem poslušam žvrgolenje ptic, spremljata me okus kave in tobaka. Za mano je šest ur ovohavanja ‘bloterjev’. Po vsej verjetnosti je za moje trenutno ‘zadeto’ stanje in deja vu Pariza krivo preveč zaužitih not parfumov, ki so se pri sončni vročini spremenile v simfonični orkester v moji glavi, in počutim se kot bog. Ali pa je za to morda kriva vsebina ebenovinaste masivne stekleničke, ki se ravno prav prilega v mojo dlan?

VP_NASLOVKA

Pred sabo držim parfum. Stekleničko z vsebino, ki se poistoveti z mojo kožo, ustvarjanjem, cilji in poslanstvom. Gre za zaključno zgodbo iz Bvlgarijeve trilogije, ki črpa iz rimske mitologije boga Vulkana. Meni osebno še ljubšega v grški mitologiji imenovanega Hefajsta.

VP_1VP_2
Ker je zgodba res močna, si na kožo nanesem parfum, kot se za parfume resnično spodobi. Nanašajo se na točke telesa, kjer se čuti srčni utrip. Na notranje pregibe rok pri komolcih in za koleni. Na zapestja, vrat in dekolte. Z enim pritiskom v zrak pa ustvariš oblak parfuma, skozi katerega se sprehodiš. To omogoči, da se parfum enakomerno poleže po celotnem telesu. Način nanašanja postane zelo erotičen in ritualen, če to storiš po umivanju na golo telo. Ampak preden zapadem v 090-zgodbe, naj spomnim, da sem še vedno na strehi in da sem si Moškega v črnem nanesel na zapestja in vrat ter se sprehodil skozi oblak. In simfonija vonja v treh stavkih se začne!

Zgornje note
Prvi stavek prijetne harmonije so svetleče note pekočega tobaka in jantarjevega ruma. Te trajajo samo nekaj minut. Ravno prav, da pridem do garderobe, nase navlečem akromatičen plašč in pobašem torbo monolitne oblike. Ki je kot steklenička parfuma, skrivnosten, stiliziran opomnik tekoče lave, ki se ob stiku z ledeno vodo in hladnim zrakom spremeni v črno avtoritativno vulkansko zemljo.
„Jantar je barva tvoje energije. Senca zlata, ustvarjena z naravo.“

VP_4 VP_3

Srednje note
Te se razdišijo ravno pravi čas, ko stopim na ulico. Med ljudmi drvim proti dogovorjeni lokaciji za kavo in kreativni sestanek. S kom sem zmenjen, boste izvedeli v naslednji objavi. Medtem ko se sprehajam po granitu, so v ospredje stopile srčne dišave vonja. Tuberoza, perunika absolu in usnje. Te sestavine tvorijo mogočno srce dišave. Trajalo bo nekaj ur, dokler ne izhlapijo eterična olja. Moškost vonja usnja se meša z golim magnetizmom tuberoze, perunika pa skrbi za skrivnostnost. Če k torbi, plašču in izrazitemu vonju dodam še lesena očala in lase, spete v že kar precej dolg konjski rep, je verjetnost, da ne bom na ulici privlačil številnih pogledov, zelo majhna.
„Tuberoza, s svojo srebrno svetlobo je v malezijskih vrtovih gospodarica noči. Kakor nevesta, dišeče in svetlo pride na plan, ko sonce zaide.“

VP

Osnovne note
Po nekajurni kavi z vmesnimi prekinitvami, ki prihajajo od sosednjih miz: „Gospod, a lahko vprašam, kateri parfum nosite?“ so zdaj na meni ostale še samo osnovne note vonjave. Nekatere je res zanimalo, kateri vonj jih je premamil, dva pa sta vonj izkoristila samo za izgovor, da sta si od blizu pogledala logotip na očalih. Izdal ju je pogled oči. Pa pustimo zdaj to. To je že naslednja zgodba.
Topla intonacija benzoina in vonja gvajaškega drevesa z zapeljivimi notami fižola tonke so osnovne note vnonjave, ki so še ostale na moji koži. Moj intenziven karakter bodo spremljale do doma, ko bom stopil pod toplo večerno prho. Ker je Man in black izjemno koncentrirana parfumska voda, eterična olja velikokrat ne podležejo niti gelu za tuširanje. Na koži ga voham še zdaj, pozno v noč, ko ob postelji za računalnikom končujem tretjino zgodbe legendarnega Vulkana.
„Les za tempelj ne prihaja samo iz enega drevesa.“
Preden pa te danes zapustim z besedami, ti poklanjam še tale verbalni moment:
„Če se ne oblačiš tako kot vsi drugi, potem tudi ne razmišljaj tako kot drugi.“
Čiv buc bav, kiss na fris, topel objem in se beremo kmalu 😉

Foto: Jasmin Abdič, Dan Briški, arhiv B. Polanec, Arhiv BVLGARI

 

 

 

 

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri