Kako se prebiti v svet mode na tujem tržišču

0DeS3-Martina Begovic x grazia.si _TheFashionObsession.comHOW TO modna kolumna Martine Begovic
www.thefashionobsession.com

V “how to” se bom ukvarjala z večnimi vprašanji (in seveda iskala odgovore), kako nekaj ustvariti, narediti, začeti ali odkriti. No, ne nujno in izključno samo v svetu mode, ampak tudi v svetu lepote, lifestylea in show biznisa. Prav tako ne bom iskala samo odgovora “kako uspeti v modi”, vendar pa sem se za prvo temo “how to nadaljevanj” odločila poiskati odgovore na vprašanja kako najti pravo modno šolo v tujini (tokrat v Ameriki) in na koncu kako uspešno voditi lastno kariero v modi in začeti z modno znamko na zahtevnem mednarodnem tržišču. Večina kreativcev ve, da po koncu študija mode ne bodo takoj postali nasledniki Karla Lagerfelda ali Giorgija Armanija. Kot pri vsakem začetku lastnega posla bi si morali zadati realne cilje in točno določiti, kaj hočemo. Prvič, ali bo to majhen posel, kjer bomo oblikovali modele po meri, ali pa se želimo dobro naučiti posla in oblikovati (kakor to deluje na mednarodnem tržišču) v velikih modnih hišah. Strokovnjaki se strinjajo z dejstvom, da ni pametno začeti z modno znamko samo zato, ker želite oblikovati, ampak bi lastno poslovanje morali začeti zato, ker želite imeti lasten posel ali podjetje. Vsi tisti, ki so prepričani, da je edini način ukvarjanja z oblikovanjem začetek lastne modne znamke, morajo misliti na dejstvo, da to ni lahka naloga za nikogar. Imeti uspešno modno znamko, ki se bo poleg dobrega in kvalitetnega izgleda tudi prodajala, je namreč nekaj dolgotrajnega in za tiste, ki imajo znatno večje budgete od vas. Zaradi tega je predvsem pomembno imeti zelo dobre ideje, odlično obvladati umetniški in komercialni del poslovanja in biti pripravljen na vse vzpone in padce.

Miranda Vidak (Moodytwin)

Da bi iz prve roke izvedela konkretne informacije, sem se o vsem pogovorila z znanim modelom in oblikovalko iz Hrvaške, Mirando Vidak, ki po koncu študija na eni izmed najboljših modnih fakultet v Ameriki (na drugem mestu najboljših), FIT – “Fashion Institue of Technology”, živi v Los Angelesu, kjer uspešno gradi kariero v svetu mode, oblikovalstva, zabave. Miranda mi je povedala vse o najboljših fakultetah za modo, prepričana pa sem, da je mnogim modnim poznavalcem znano, da je najboljša fakulteta za modo v Ameriki Parsons New School of Design v New Yorku. Miranda poudarja, da je Parsons pravzaprav tako velik, da ga lahko imenujemo Design Powerhouse, zanimivo pa je, da so na njem študirali Tom Ford (ki je diplomiral iz arhitekture), ob njem pa tudi Donna Karan, Marc Jacobs, Alexander Wang in Jason Wu. “Parsons je odličen,” pove Miranda. “Ima delavnice (workshops), ki jih vodijo velika svetovna imena, kot je Donna Karan in znan modni dvojec Proenza Schouler.” Nadaljuje, da je ta “izkušnja neprecenljiva za študente”. Edini problem je seveda cena, saj leto študija stane 38.000 $. Drugi na seznamu najboljših študijev v New Yorku je FIT – Fashion Institute of Technology, ki ga je obiskovala tudi Miranda. Na njem leto študija za prebivalce države New York stane 5.000 $, 13.000 $ pa za tujce. FIT so končali Calvin Klein, Carolina Herrera, Michael Kors in Reem Acra. FIT ima smeri, kot je modni marketing in komunikacije, kar je bil tudi Mirandin glavni predmet. Na njem je dosti visual arts predmetov, ki so za nekoga, ki je pred tem končal grafični dizajn (v njenem primeru), zelo pomembni. Tretji na lestvici najboljših je Pratt iz Brooklyna s šolnino 37.000 $. Nudi obsežen program mode in umetniškega programa, končal pa ga je tudi aktualni Moschinov oblikovalec Jeremy Scott in obiskovala ga je legendarna Betsey Johnson. Na zahodni obali, v L. A.-ju, sta najboljša Otis in FIDM (Fashion Institute of Design & Merchandasing). Na Otisu je študiral veliki Rick Owens, vendar pa je pred koncem prekinil študij. Kot mi je znano, leto študija na Otisu znaša 34.000 $, na FIDM-ju pa med 27.000–36.000 $, odvisno od programa. Tisto, kar je vseeno najpomembneje vedeti, ko gre za vpise v katerekoli modne ali umetniške fakultete v Ameriki, je, da takšne vrste strokovnih fakultet ne dajejo štipendij in priložiti morate portfolio, narediti sprejemni izpit, v sklopu katerega je tudi risanje in strokovne naloge. Po odobrenem portfoliu pristopite k sprejemnemu izpitu in takrat morate plačati šolnino.

Miranda se je vpisala na zgoraj omenjeni, drugi na seznamu najboljših v Ameriki, Fashion Institute of Technology (FIT), smer Advertising/Management/Communication za modo, vendar pa se je odločila študij prekiniti, ko sta ji ostala dva izpita do konca, ker je že v času študija s kolegom osnovala modno linijo MissPlaced. Ko je videla, da se posel dobro razvija, se je odločila preseliti iz New Yorka in pozneje začeti znamko, ki jo še danes vodi, Moodytwin. Poleg študija in ukvarjanja z manekenstvom, ki je tudi drugače prisotno v družini, saj se je Mirandina mama ukvarjala z njim, nas je zanimalo, kako je začela z lastno znamko, še posebej na zahtevnem ameriškem tržišču. Znamko Moodytwin (www.moodytwin.com) je osnovala leta 2009 v Los Angelesu, in kakor je lahko tudi pričakovala, je bilo težko in zahtevno. Ugotovila je, da je kot kreativec, ki mu je predvsem pomembno, da ustvarja in kreira ter šele potem gre na posel, imela srečo. Drugače je zelo dobra v ustvarjanju pomembnih poznanstev in od samega začetka je imela podporo ljudi iz sveta filma in zabavne industrije, ki so nosili njene izdelke. Na začetku je bila znamka prisotna v dveh trgovinah v Los Angelesu, nato pa se je zaradi ljubezni vrnila v naše kraje in proizvodnjo prenesla v Beograd. Znamka je bila v ponudbi Concept Storea Supermarket v Beogradu, Porta v Črni Gori, Clana v Zagrebu, ID Concept Storea v Splitu in Thesaurusa na Hvaru. Po dveh letih poslovanja in proizvodnje v regiji se je odločila vrniti v Los Angeles. Ime znamke ima za njo oseben pomen, saj predstavlja dvojnost, ki jo vsi nosimo v sebi in katero prenaša na oblačila, ki jih ustvarja. Vse doživlja dvojno – belo in črno, svetlo in temno, pozitivno in negativno, za ustvarjanje kreacij so ji všeč monokromatske igre. Znamka pripada streetwearu, ki ima pridih dekonstrukcije, alternativne couture mode, izdelki pa vključujejo majice, hlače, jakne in tudi zelo popularne Scumbag torbe. Za zdaj se lahko linija in modeli kupijo samo na spletu – www.moodytwin.com, večina pa je razprodana. Po novem letu prihajajo nove bomber jakne, po tem pa trije novi modeli torb. Na koncu so nas zanimali načrti za prihodnost in potencialni odgovor na vprašanje, ki smo ga zastavili na samem začetku. To je, kako uspešno voditi znamko, ki ste jo sami ustvarili. Miranda ima v načrtu delo s tremi velikimi ženskimi zvezdnicami, nato bo lansirala navedene tri modele torb in svoje izdelke želi uvrstiti v nekoliko pomembnih TV in filmskih projektov, predvsem pa ji je najpomembnejša finančna neodvisnost v proizvodnji, brez tuje investicije in kompromisov v oblikovanju in marketingu, ki jih takšne tuje investicije nalagajo. Ker v Los Angelesu živi od leta 2007, z enoletnim odmorom, ko je živela v naši regiji, smatra L. A. za svoj dom, v katerem želi pustiti zasebne in poslovne korenine. Poleg vsega do sedaj navedenega je osnovala kreativni studio Moodytwins Studios www.moodytwinstudios.com, ki zbira nekaj kreativcev, ki se ukvarjajo s projekti grafičnega in tudi apparel oblikovanja za druge znamke ali glasbene skupine, igralce. Ukvarja se tudi z brendingom, kreativnim vodstvom projektov, video produkcijami, tudi s castingom in codingom ter spletnim oblikovanjem. Po dveh letih razgovorov z investitorji za Moodytwin Miranda pojasnjuje, da je ugotovila, da ne more deliti svojih idej in konceptov z ljudmi, ki tega ne razumejo in ki jih ona mogoče bolj zanima zasebno kot pa poslovna ženska in znamka. Osnovanje studia je bil način prevzemanja kontrole, koriščenja lastnih kreativnih veščin in kontaktov, ob tem pa pomagati tako drugim ljudem, da dosežejo svoje kreativne cilje, projekte, kot zaslužiti denar, ki ga nato vloži v lasten posel. Kar potrjujej tezo z začetka kolumne, da je poleg dobre izobrazbe in primerne poslovne izkušnje potrebno imeti dober poslovni načrt in točno določiti, kaj želiš. In če bo to, kot je v primeru Mirande Vidak, ukvarjanje z modo na tujem tržišču, boste morali postaviti konkretne cilje, stalno ustvarjati pomembne poslovne kontakte, nadgrajevati poslovanje z novimi uslugami in spremljati vse, kar se išče na tržišču, ter to izkoristiti za ustvarjanje lastnih ciljev.

V spodnji galeriji si lahko ogledate nekaj Mirandinih popularnih kosov oblačil in modnih dodatkov.

Miranda Vidak v Moodytwinu
Miranda Vidak v Moodytwinu
Moodytwin Scumbag
Moodytwin Scumbag
Moodytwin Scumbag
Moodytwin Scumbag

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri