Na milanskem tednu oblikovanja otvorili razstavo slovenskih oblikovalcev

V torek, 9. aprila 2019, so v sklopu milanskega tedna oblikovanja otvorili skupinsko razstavo Ventura Future, v sklopu katere se pod naslovom Odprti smo! predstavljajo izbrani slovenski oblikovalci in neodvisni proizvajalci pohištva.

Razstava, ki so jo zasnovali in pripravili v Centru za kreativnost pri Muzeju za arhitekturo in oblikovanje, bo na ogled do nedelje, 14. aprila, vključuje nekatere izmed najbolj svežih izdelkov sodobnega slovenskega oblikovanja, prvič pa imajo slovenski oblikovalci priložnost, da se predstavijo na priljubljeni lokaciji v Zoni Tortona, kjer se predstavljajo neodvisne blagovne znamke in studii.

Razstavo so otvorili konzul Republike Slovenije v Milanu, g. Zorko Pelikan, direktor MAO Slovenija Matevž Čelik in kuratorka razstave Odprti smo! Mika Cimolini. Kot pravi, so za razstavo »iskali izdelke, ki so obrtniški, tesno povezani z znamkami samih oblikovalcev, inovativni, kreativno zanimivi in imajo močno oblikovalsko identiteto ter izhajajo iz močne kreativne ambicije vsakega oblikovalca. Glavni kriterij je bil, da so izdelki tesno povezani z zgodbami oblikovalcev. Želeli smo jim omogočiti, da pridejo na neki drugi trg, saj so take predstavitve drugače zelo drage, s skupno razstavo pa je organizacija takega dogodka precej lažja in omogoča tudi veliko medijske pozornosti oblikovalcem.«

Sledila je predstavitev BIO26 in pogovor s kustosom Thomasom Geislerjem in pomočnico Aline Laro Rezende ter priznanimi strokovnjaki s področja oblikovanja, med katerimi so tudi kustosi preteklih izdaj BIO: Amelie Klein, Margriet Vollenberg, Jan Boelen, Angela Rui, Maja Vardjan, Vera Sacchetti. Predstavili so ključne poudarke bienala, ki nosi naslov BIO 26 – Skupno znanje in bo od 14. novembra 2019 do 9. februarja 2020 v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO). Osrednja tema 26. bienala zajema večrazsežnost krize informacij in njen vpliv na državljanstvo ter vlogo in potencial sodobnega oblikovanja pri vzpostavljanju znanj in resnic ter pri ponovni osmislitvi naše infosfere.

Kot pravi Mika Cimolini, se Slovenija na tak način v Milanu predstavlja prvič. Nastop na skupinski razstavi Ventura Future za marsikaterega oblikovalca pomeni priložnost, da se predstavi širši javnosti. Po mnenju Ivane Blaž, ki skupaj z Nino Mršnik tvori kolektiv Kobeiagi kilims, je to odlična priložnost za manjše oblikovalce:

Ta sejem je zelo pomemben in eden najbolj priznanih na svetu, a za male znamke kot je najina, je skoraj nemogoče, da bi tu razstavljali. Zato se mi zdi super, da so organizirali to skupinsko razstavo in nam dali to priložnost, ker bi sami na tako dobri lokaciji težko razstavljali. To nam omogoča, da nas vidijo, da dobimo kakšne nove kontakte, stranke in se mrežimo,” pravi in dodaja, da bi bilo odlično, če bi se take stvari zgodile večkrat.

Oblikovalec Matej Štefanac, čigar izdelki so prav tako vključeni na skupinsko razstavo, na milanski teden oblikovanja kot obiskovalec prihaja že deset let, tretje leto zapored pa tudi kot razstavljalec:

“Glede na pretekle izkušnje menim, da je letošnja predstavitev v sklopu skupinske razstave narejena zelo dobro in celostno, od same postavitve pa vse do oblikovanja katalogov, lokacije in podobno. Taki dogodki so odličen način, da se kot oblikovalec predstaviš tako širšemu občinstvu kot tudi ljudem iz industrije.”

Temu pritrjuje tudi oblikovalec David Tavčar, ki pa poudarja, da enkraten nastop na takem dogodku ne pomeni nič. “Da bi dosegli rezultate, je to treba početi kontinuirano. Center za kreativnost lahko tu veliko pripomore z organizacijo podobnih dogodkov in tako oblikovalcem omogoča nastop na tujih trgih,” je povedal in zaključil, da se stalna prisotnost na tovrstnih sejmih zagotovo odraža pri povečanju prodaje in bi si  takih dogodkov zagotovo želel še več.

Poleg slovenskih, razstava Ventura Future vključuje še izdelke raznolikih oblikovalcev in studiev iz celega sveta, na razstavi Odprti smo! pa se predstavljajo oblikovalci in blagovne znamke Asobi z blagovno znamko Tokio (Trilight in Carbon light), studio Primož Jeza in Donar (Zofa Ve in stol Nico Less), Andraž Šapec in Donar ( stol Collodi), Mashoni in Intra Lighting (Vitka svetila), Mashoni in Rokodelski center Ribnica z blagovno znamko Ribrand (kolekcija kuhinjskih pripomočkov), Tilen Sepič ( z lučjo Eclipse), PIKKA in Raketa z blagovno znamko PIKKA (obešalnik NEVO hanger in polička Circulum), Kobeiagi kilims (s preprogo in blazinami Emina), Bela bela (z lučjo Bubble lights in drugimi objekti za dom), Matej Štefanac ( z lučjo PLUSminus), Grupo H in Žakelj pohištvo z blagovno znamko Linden, TAK kolektiv in KAUCH (zofa OTO ), Domen Gregorič in AKLIH (stojalo za dežnike APRIL in 3D printana lučka CUP), David Tavčar (tekstili za dom), Sadar+vuga (stojalo za vino Helga), Luka Stepan in Blastation (stol Lucky), Maechtig Vrhunc arhitekti (klop Prisedi!), Dan Adlešič (objekti “Furniture pets”), Janža in Naca Kraca (s keramičnimi krožniki), Atelje Mali (kuhinjski dodatki Black line) in Ines Kavčič (s keramičnimi vazami).

Slovenija pa ima svoje predstavnike tudi na razstavi La Trienale Di Milano: Broken Nature: Design Takes on Human Survival, na kateri kot razstavljavci sodelujejo tudi študenti in predavatelji Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani (UL ALUO). Seveda pa se na drugih lokacijah predstavljajo tudi posamezna podjetja in drugi oblikovalci iz Slovenije kot so Nika Zupanc, Lara Bohinc, Rex Kralj, Stilles in Tokio.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri