Poglobljena raziskava o kulturi nogometnega navijaštva v Sloveniji

Raziskava o kulturi nogometnega navijaštva v Sloveniji razkrila pomanjkanje urejenih prostorov za družine na stadionih


Poglobljena raziskava o kulturi nogometnega navijaštva v Sloveniji je potrdila, da neprimerno oz. nekulturno vedenje navijačev negativno vpliva na obisk družin na nogometnih stadionih

Mastercard je v partnerstvu z Inštitutom za raziskovanje trga in medijev Mediana predstavil ugotovitve raziskave o kulturi nogometnega navijaštva v Sloveniji, s katero izpostavlja pomen družinske športne tradicije in športne spodbude #Žogazbližuje. Raziskava namreč osvetljuje ovire, ki družine zadržujejo pri obiskovanju nogometnih tekem na stadionih, in preučuje postopno pozabo nekdaj močne tradicije družinskega športnega navijanja z doživetjem neprecenljivih trenutkov ob igrišču.

Dobre tri četrtine vprašanih je v zadnjem letu vsaj enkrat spremljalo nogometne vsebine, med njimi več kot 90 % tudi nogometne tekme. Dobri dve tretjini anketiranih nogometnih navdušencev, ki ne obiskuje nogometnih tekem na stadionih, tega ne poč ne zaradi ugodja ob ogledu tekme doma, približno polovica pa zaradi agresivnega obnašanja navijačev pred in po tekmi, nasilnega vedenja navijačev in uporabe pirotehničnih izdelkov na tekmah. Ob tem se več kot 70 % vprašanih strinja, da bi se z zmanjšanjem nasilja na nogometnih tekmah povečal tudi obisk tekem. Podoben delež meni tudi, da del nogometnega stadiona namenjen družinam izboljša varnost obiskovalcev. Navdušenci z otroki posledično znatno pogosteje ne obiskujejo tekem zaradi pomanjkanja urejenih prostorov za družine.

Na vprašanje, kaj bi sodelujoče v raziskavi spodbudilo k ogledu nogometnih tekem na stadionu največ vprašanih odgovarja, da je to ponujena nižja cena vstopnic oz. boljša organizacija ali dodatna ponudba. Slabo četrtino bi spodbudila višja kvaliteta, atraktivnost ali pomembnost tekme, 17 % navdušencev oz. 14 % navdušencev z otroki pa bi spodbudilo bolj kulturno vedenje navijačev.

Raziskava je pokazala še, da bi ob upoštevanju barier za obisk nogometnih tekem atraktivnost oz. kvaliteta igre, nižja cena vstopnic, boljši rezultati ekipe in urejenost stadiona v največji meri povečali obisk nogometnih tekem.

Kaj v prostem času počnejo slovenski otroci in kaj so počeli njihovi starši?

Skoraj dve tretjini anketiranih staršev je v svojem otroštvu spremljalo alpsko smučanje in smučarske skoke. Približno polovica je spremljala nogomet. 15 % staršev ni v svojem otroštvu s starši spremljalo nobenih športnih dogodkov. Po poročanju staršev, se njihovi otroci v največji meri udeležujejo oz. so se udeleževali športnih aktivnosti kot so nogomet, plavanje, borilne veščine in košarka, medtem ko je dobra petina vprašanih navedla, da se njihovi otroci ne udeležujejo oz. se niso udeleževali nobenih športnih aktivnosti.

Alpsko smučanje, smučarski skoki, košarka in nogomet so po mnenju večine najbolj primerni športi za družinsko spremljanje. Nogometni navdušenci v primerjavi s splošno javnostjo pogosteje percepirajo nogomet kot šport, ki ga lahko spremlja celotna družina. Slabih 40 % verjame, da vse manj očetov obiskuje nogometne tekme skupaj s sinovi, več takšnih lahko zasledimo med starši otrok do 14 let, medtem ko le trije od desetih menijo, da obisk nogometne tekme ni družinska aktivnost.

 

Žoga zbližuje slovenske navijače – #ŽogaZbližuje

Mastercard je pričel s športno spodbudo #ŽogaZbližuje, s katero spreminja nogometni stadion Ljudski vrt v Mariboru v družini prijazen prostor. Aleš Petejan, vodja marketinga pri družbi Mastercard Slovenija ob tem dodaja, da so pri družbi Mastercard izjemno ponosni, da lahko omogočijo iniciativo, s katero bodo ponovno skušali obuditi nogometno družinsko tradicijo:

»Naša skupna želja z nogometnim klubom Maribor je, da na stadion pripeljemo čim več gledalcev, predvsem družin, zato bomo v povezavi z družinskim sektorjem stadiona izvajali aktivnosti, ki bodo omogočale družinam prijazno vzdušje, hkrati pa bomo do konca sezone za otroke pripravili posebna presenečenja. Tako bodo otroci lahko spremljali ogrevanje igralcev pred tekmo ob igrišču, spremljali sodnike, se srečali z nogometnimi zvezdniki nogometnega kluba Maribor in gostujočih ekip ter še veliko več.«

Mastercard v okviru iniciative #ŽogaZbližuje letos ponuja zgodovinsko priložnost slovenskemu otroku, ki se bo skupaj z družino letos junija podal v Madrid na finalno tekmo UEFA Champions League, kjer bo na zelenici lahko ob pričetku tekme spremljal nogometnega igralca. Aleš Petejan je ob tem še izpostavil:

 »Otroci, stari od 7 do 9 let, lahko v nagradni igri sodelujejo s prijavo na uradni spletni strani Mastercard – www.mastercard.si. Izmed vseh prijavljenih bomo z naključnim žrebom določili zmagovalca, ki bo razglašen 11. maja na derbiju v Ljudskem vrtu. Na uradni spletni strani Mastercard pa se lahko za ogled finala potegujejo tudi odrasli, saj bomo dva srečneža nagradili z dvema vstopnicama in potovanjem v Madrid.«

 

 

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri