Zdrav Božičkov zajtrk z ajdo

Ajdov zajtrk v kozarčku

Tereza Poljanič je izdala novo kuharsko knjigo Zdravo, Tereza!, kjer  svoje kulinarično znanje tokrat deli iz svoje slovenske kuhinje in za nas pripravlja priljubljene jedi v svojem prepoznavnem slogu. Odkriva kulinarične skrivnosti Slovenije in z novim znanjem sestavi vegetarijanske zdrave recepte. Tokrat je za GRAZIO delila recept za okusen zajtrk, ki je kot nalašč, da si ga privoščite v teh prazničnih dneh.

www.teresamisu.com

Razmišljala sem, da z ajdo pa res ne delamo samo ajdove kaše z gobicami in gratinirane ajde, ampak se zagotovo da pripraviti tudi kaj zanimivega in drugačnega. Ta unikatni recept se mi je porajal, ko sem namočila malce preveč ajde, ker, saj veste, vedno se zgodi, da dodamo še ekstra “za vsak slučaj” in ravno s tistim viškom potem nimamo kaj početi. Tako sem je nekaj uporabila za planiran ajdov burger, preostanek pa enostavno zmiksala za zajtrk. Naj vam povem, da je nastal zares dober in hranilen ajdov zajtrk.

Sestavine

  • 170 g ajdove kaše
  • 1 žlica limoninega soka ali jabolčnega kisa
  • 3 žlice konopljinih semen
  • 125 ml poljubnega rastlinskega mleka ali vode
  • banana ali jabolko (kar je v sezoni)
  • 0,5 žličke vanilije

Malinov džem

Priprava

Ajdovo čez noč namočimo v vodi, ki smo ji dodali jušno žlico kisa. Naslednje jutro jo odcedimo, dobro speremo in postavimo na stran.

V blender dodamo maline (ali tisto kar imamo v sezoni – recimo Kaki) in agavin sirup. Sestavine do gladkega zmiksamo in prelijemo v kozarčke, v katerih bomo kašo servirali.

V blender nato brez da bi ga spirali, dodamo namočeno ajdo, mleko, banano in vanilijo.  Miksamo do gladkega, potem pa zmes viljemo v kozarčke. Po vrhu potrosimo konopljina semena. Jed lahko tudi pogrejemo za topel zajtrk in in jo poljubno okrasimo s sezonskim sadjem in granolo.

*Dobro je, da se ajda namaka čez noč na sobni temperaturi z nečim kislim, recimo limoninim sokom ali jabolčnim kisom. Tako so žita veliko bolj prebavljiva. Topla, kisla voda pomaga odstraniti fitinsko kislino, ki bi sicer vplivala na absorpcijo mineralov in nevtralizirala zaviralce encimov. Namakanje omogoča tudi encimom, laktobacilijem (prijaznim ljudskim bakterijam) in drugim koristnim organizmom, da razbijejo nekatere od najtežjih prebavnih škrobov.

Knjiga je na voljo v vseh knjigarnah Felix in www.teresamisu.com.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri