Znana francoska hiša šampanjcev Slovenijo izbrala za premiero – Čaroben večer z jedmi Ksenije Mahorčič in Sabine Repovž navdušil obiskovalce – Ikonične Veuve Clicquot šampanjce smo v Sloveniji pili že leta 1808. GRAZIA razkriva podrobnosti za vse gurmane po duši!
Nedavno je v gostilni Repovž še pozno v noč sijalo sonce, saj je tam potekala slovenska otvoritev projekta Veuve Clicquot Solaire Tables, ki ga je znana francoska hiša šampanjcev vzpostavila z namenom oblikovanja skupnosti kreativnih in drznih chefinj, ki delujejo v osrednji Evropi. Prvi slovenski chefinji, izbrani za projekt, sta Sabina Repovž iz Gostilne Repovž v Šentjanžu in Ksenija Mahorčič iz Gostilne Mahorčič v Rodiku, ki sta za otvoritveno večerjo pripravili pet izjemnih jedi, za njihovo popolno spajanje z vedno elegantnimi šampanjci Veuve Clicquot pa sta poskrbela someljeja Urška Repovž in Martin Mahorčič.
Kot kažejo arhivi te znamenite hiše, je prva pošiljka Veuve Clicquot šampanjcev v Slovenijo prispela že leta 1808, morda so tudi zato prav Slovenijo izbrali za premiero oziroma otvoritveni dogodek projekta. “Namen programa Solaire Tables je ustvariti skupnost strastnih žensk iz kulinaričnega sveta iz srednje evropske regije, ki se poistovetijo s solaire kulturo. To pomeni, da delijo kreativnost, drznost in globok optimizem Madame Clicquot ter si s svojim delom prizadevajo, da bi gastronomska scena sijala še svetleje,” je na začetku otvoritvenega dogodka pojasnila Nora Szegedi, regijska vodja blagovne znamke za osrednjo Evropo v skupini Moët Hennessy.
Te vrednote je namreč utelešala le grande dame Šampanje, Barbe Nicole Clicquot Ponsardin ali Madame Clicquot, ki je vodenje hiše prevzela po smrti soproga, ko je bila stara 27 let. Danes to morda ne bi bilo nič posebnega, a Madame Clicquot je to storila leta 1805, v nasprotju z željami svojega tasta, ki je nameraval hišo šampanjcev prodati, in ko je bila vloga žensk v družbi povsem drugačna. »Bila je inovatorka in podjetnica, tvegala je in kršila pravila ter uvedla revolucionarne novosti, denimo prvi letniški šampanjec in prvi rose šampanjec. Iskala je popolnost in se ni zadovoljila z bližnjicami, tudi zato nas njena zgodba navdihuje še danes,« je dejala Nora Szegedi, ki je pojasnila, da se solaire nanaša tudi na ikonično rumeno barvo, ki od leta 1887 predstavlja vzhajajoče sonce, simbol novega dne in novih priložnosti ter izraža prepričanje Madame Clicquot, da se nam z vsakim novim dnem odprejo nove poti za ustvarjanje lepše prihodnosti.
Sonce obožuje tudi Ksenija Mahorčič, ki pravi, da sama dnevno krši pravila. »Če narediš nekaj izven okvirjev, je svet takoj bolj zanimiv. Lepo je presenetiti ljudi, jim predstaviti novo plat sebe. Počutim se povezano s solaire kulturo, tudi sama sem neposredna in iskrena – tako v življenju kot s krožniki. Zgodbo le grande dame poznam in v šampanjcih Veuve Clicquot se čuti njeno iskanje popolnosti, čutijo se eleganca, moč, ženstvenost in čistost. Tudi jaz imam rada čiste okuse in sestavine, rahločutne in obdelane ravno prav. To je ta pregovorna ženska roka,« se nasmehne Ksenija Mahorčič, ki je udeležence otvoritvenega večera Solaire Tables navdušila z mariniranim lososom iz doline Glinščice z limoninim gelom, hrenovo omako, oljem s kraškimi zelišči in cvetovi koromača ter s flanom iz sira Jamar s šalotkino masleno omako in spenjenim mlekom s tartufi.
Sabina Repovž pa zase sicer pravi, da raje vidi, da izstopajo njeni krožniki kot ona sama in da je raje skrita v kuhinji kot na očeh javnosti. »A kljub temu ni malo elementov, preko katerih se čutim povezano z Madame Clicquot. Povezuje nas dolga zgodovina, gostilna Repovž obstaja tri stoletja, celo starejši smo od hiše šampanjcev Veuve Clicquot, ki beleži četrt stoletja delovanja. A mislim, da je naša ključna skupna lastnost to, da tudi pri Repovževih vedno iščemo rešitve. Ne glede na vse ovire – delamo, ustvarjamo in se ne predamo, negujemo dobro voljo, ki se pretaka z nas na naše goste in zaposlene, pa tudi nazaj,« pravi Sabina, ki je prav tako prepričana, da moraš kot ženska za uspeh v poslu stopiti izven okvirjev. Izven slednjih sta vsekakor stopili tudi njeni jedi. Gostom je postregla nežno postrv, poširano v omaki s kisom in medom, z drobtinami zelene in krompirja z domače njive, postrvjim kaviarjem in mariniranim koromačem ter glavno jed, ki so jo sestavljali dušeno pleče teletine v omaki in na žaru pečen hrbet teletine s kroglicami ekološke skute kmetije Kukenberger, zelišči in okisanim korenjem z domačega vrta.
Seveda na koncu večera ni manjkala prava solaire sladica, ki sta jo Ksenija in Sabina zasnovali skupaj in pri kateri se je pod kot dih tankim hrustljavim krogom rumene meringe, ki je simboliziral Solaire Tables, skrival pehtranov sladoled s pasijonkino kremo in hrustljavimi lešniki ter rahlo spenjen kraški jogurt z bezgom.
Projekt Solaire Tables bo potekal dve leti v petih državah – poleg Slovenije še na Hrvaškem, v Romuniji, Bolgariji in na Madžarskem. Prijetno nalogo izbora chefinj in organizacije projekta sta v Sloveniji prevzeli Valentina Berlec in Assia Moussi, predstavnici blagovnih znamk skupine Moët-Hennessy za Slovenijo iz podjetja Merit HP. »Poleg tega, da se Ksenija in Sabina odlično ujemata s solaire kulturo, ki jo gojimo, smo ju izbrali tudi zato, ker sta njuni restavraciji nosilki zelene Michelinove zvezdice za trajnost v gastronomiji. Tudi to je namreč vrednota, ki si jo delita z blagovno znamko Veuve Clicquot,« je izpostavila Valentina Berlec.
Želja je, da bi posebni meniji Solaire Tables v prihodnje bili na voljo tudi gostom gostilne Repovž in gostilne Mahorčič, ki bi si lahko ob izbranih jedeh privoščili šampanjce Veuve Clicquot na kozarec. »Vsem, ki imajo radi ali bi si želeli spoznati te legendarne šampanjce, želimo ponuditi unikatno in sončno, optimistično izkušnjo. Moto Madame Clicquot je namreč bil, da obstaja le ena kakovost – najvišja. Temu skušamo zvesto slediti še danes ter z različnimi aktivnostmi in sodelovanji s krasnimi ljudmi, kakršni sta Ksenija in Sabina, širiti solaire miselnost po vsej regiji,« pa je zaključila Assia Moussi.