GRAZIA je ob priložnosti snemanja naslovnice in modne zgodbe z vrhunskim telefonom Huawei P50 Pro poklepetala z mojstrom ličenja, oblikovalcem maske, body painterjem in sploh vsestranskim umetnikom, znanim pod imenom Empera. Je ljubitelj trendov ali ostaja samosvoj?
Umetnost ali moda?
Življenje. Zajema oboje in še kaj.
Kako ‘resno’ slediš trendom in kako drzen si pri tem, da jih kršiš?
Trende se ustvarja in se jim pogojno sledi, biti suženj trendom je pa žalostno in dolgočasno. Trendi, ki jih vidim v zadnjih letih, so rodili klonirane ljudi z istimi obrvmi, istim make-upom in barvo las, kot iz kakšnega znanstvenofantastičnega filma. Prava osvežitev je videti ljudi, ki so samosvoji, brez črednega nagona, z lastno vizijo estetike, ki mešajo stile iz second hand trgovin, vintage kose in nosijo opazne znamke. Predvsem pa vidim prihodnost mode in trendov v izdelavi ‘bespoke’ mode in recikliranju.
Imaš rad žive barve make-upa – katere so nepogrešljive?
Obožujem žive barve v make-upu, prav tako nevtralne, zemeljske in pastelne. Predvsem vsaka barva ni za vsakogar. Kljub prepričanju, da je legendarni smokey eyes vedno samo črn, je meni najlepši v bordo ali vijoličasti barvi. Prav tako obožujem vse nianse rdeče šminke.
Kateri look najraje ustvarjaš? Je omejen na čas in prostor?
Sem oblikovalec maske s širokim portfoliem znanja. Obožujem vse, od no make-up looka, filmskega make-upa, specialne make-up učinke do ličenja za modne editoriale in velike transformacije. Ličenje za gledališke predstave in televizijo je tudi velik užitek in izziv.
Tri osnove dobrega make upa …
1. Dober set negovalne kozmetike, pa da ta ne stoji samo v kopalniški omarici (kjer sicer kozmetike in make-upa ne bi smeli shranjevati zaradi vlage in nekonstantne temperature).
2. Izbira prave barve korektorja in tekoče ali kremne podlage glede na podton kože – ali imate hladen rdeč, topel rumen ali nevtralen podton.
3. Obrvi, ki niso videti kot na transvestitskem tekmovanju, ampak so v harmoniji z obrazom in osebnostjo.
Vedno upoštevaš barvne karakteristike posameznice ali niso toliko pomembne, če znajo barve dobro nositi?
Odvisno od trenutka, osebe, projekta. Vedno pa je pravilo, da ti nosiš make-up ali stajling, in ne on tebe.
S katerimi trendi ne bomo zgrešile to pomlad?
Trendi pridejo in grejo, klasika je večna. Nega kože naj bo trend – pa ne samo obraza, celega telesa.
V dobi hitre mode in poplave hitro vzniklih vsevedov ste pravi umetniki ličenja že skoraj redkost – katere veščine pogrešaš?
Mnogi vizažisti in maskerji ličijo po kalupu, ne spoznajo se na barve, podtone, njihovo delo je nehigienično. Velikokrat vidim, da brez znanja in osnovnih izkušenj delajo projekte za iste medije.
Se ti zdi, da Slovenkam primanjkuje estetike? Bi delil z njimi nasvet za vau lepotni učinek?
Slovenkam generalno ne manjka estetike, vendarle se na koncu odločijo za klasično udobje. Ne nazadnje tudi pri nas ni veliko možnosti, kjer bi lahko pokazal večerno toaleto, pa še takrat vidiš nekatere oblečene brez spoštovanja do dogodka, kot da gredo na tržnico ali po otroka v vrtec.
Si svoje delo kje shranjuješ, da lahko pogledaš spomine kot umetnik svoja umetniška dela?
V 25 letih sem že trikrat izgubil ves material iz treh trdih diskov. Mislim, da sem obupal, je pa lepo imeti arhiv, a na žalost je moj kot ementalski sir, ogromno manjka. (Smeh.)
Kaj najraje ustvarjaš – so to dnevni make-upi ali editoriali? Morda kaj drugega?
Pred leti sem slišal od neke maskerke: več kot znaš, več veljaš in več stvari lahko počneš. Sem oseba, ki obožuje različne in raznovrstne projekte. Moda, televizija, film, gledališče, videoprodukcija, osebno svetovanje in svetovanje podjetjem, specialni make-up učinki, friziranje, lasuljarstvo, fabrikacija so področja, na katerih se počutim doma.
Za novo naslovnico in modno zgodbo GRAZIE je Empera ustvaril barvite videze, ki jih je telefon Huawei P50 Pro posnel do potankosti. Zahvaljujoč tehnologijam True-Chroma Shot, XD Fusion Pro z novim filtrom Super Colour, pogonom True-Chroma Image in Super HDR so fotografije barvite in najboljša mogoča reprodukcija tega, kar vidi človeško oko. Oglejte si jih v naši novi številki, ki vas že čaka na prodajnih policah.