Gašper Tratnik z blagovno znamko prodrl v ZDA: Če te ni na internetu, ne obstajaš

GRAZIA je klepetala z ustanoviteljem znamke GT COLLECTION, Gašperjem Tratnikom, ki je pretekli mesec lansiral novo kolekcijo unikatnega nakita. Kot pritiče italijanski modni noti blagovne znamke GT, je fotografiranje aktualne kolekcije potekalo v Milanu. Gašper nam je ob razkritju ekskluzivnih ženskih in moških modnih zapestnic zaupal ključne podjetniške smernice za uspeh izven lokalnih meja ter pojasnil, zakaj je za današnje blagovne znamke odprtje spletne trgovine nepogrešljiv korak.

 

Gašper Tratnik, GT Collection

 

Gašper, septembra preteklo leto si imel VIP predstavitev GT kolekcije parfumov na najvišji terasi z razgledom v Ljubljani, sedaj pa je za teboj že nov modni projekt za znamko GT Collection.

Res je, minilo je že skoraj 10 mesecev od tistega dogodka na terasi hotela Intercontinental in takrat sem tudi omenil, da bo novi projekt na voljo zelo kmalu. Blagovna znamka GT collection raste in napreduje iz meseca v mesec. Tukaj imam v mislih razvoj novih izdelkov, kot tudi prodor na globalne trge izven Slovenije. V začetku meseca maja, smo v Milanu opravili fotografiranje za našo novo kolekcijo nakita. Letos imamo res unikatne dizajne, zato smo fotografiranje organizirali v prestolnici mode s priznanim ženskim modelom Beatriz Bernal. Pri organizaciji mi je pomagal prijatelj in modni fotograf, Cristian Rigillo, ki je avtor nastalih fotografij.

Zadnje leto je bilo tudi zate prelomno.

Največji napredek za blagovno znamko je bil preboj na globalni trg. GT collection je sedaj prepoznavna blagovna znamka nakita v ZDA kot tudi v Evropi. Letos smo odprli spletno trgovino specializirano za ameriški trg ter lansirali izdelke na Amazonu.

So bile ZDA povsem samoumevna izbira za prodor znamke v tujino?

Glede na to, da so Američani znani kot veliki potrošniki, se mi je zdela ideja, da poizkusimo tamkajšnji trg zelo zanimiva. Vendar ni vse tako lepo kot se sliši. Tam je ogromno konkurence, druga mentaliteta in potrebno je veliko znanja kot tudi poznati prave tržne strategije. Ko smo začeli sodelovati z zunanjimi sodelavci iz Amerike smo testirali ogromno spremenljivk, nato pa po več kot letu dni našli to, kar smo iskali. Potrebno je bilo vložiti ogromno denarja v raziskave trga in strategije marketinga, da smo prebili led. Naslednji korak je osvojiti nemško govoreči trg, predvsem Nemčija, nato Švica in Avstrija, pozneje pa prideta na vrsto še Italija in Francija.

Kdaj načrtuješ izpeljati naslednje poslovne podvige?

Širitev drugod po Evropi je v planu še do konca tega leta.

 

@gtcollection_jewelry

 

Kakšen način poslovanja in prodaje se je po tvojih izkušnjah izkazal za najboljšega v času epidemije koronavirusa?

Če te ni na internetu, potem ne obstajaš. Prodaja preko spleta je v zadnjem letu bila res v porastu. To se je pokazalo pri vseh spletnih trgovinah. Ljudje so sedaj bolj vešči spletnega nakupovanja, spletni trgovci pa posledično vidimo porast v prodaji in pa tudi več prisotne konkurence.

Spletna trgovina je za blagovno znamko nuja in ne več »izbira«.

Seveda. Moje mnenje je, da mora blagovna znamka imeti svojo spletno trgovino, kjer lahko kupci najdejo celoten spekter izdelkov. Pomembno pa je tudi, da si prisoten na večjih spletnih platformah, kot so npr. Amazon, AboutYou, Zalando. Tukaj ponujaš le najbolje prodajne izdelke.

Kako se lotevaš podjetništva, ko v igro stopi oglaševanje?

Brez oglaševanja, ni prodaje. Če želiš prodajati prek spleta, moraš najprej investirati v oglaševanje. Brez tega dan danes ne gre. Za področje marketinga sem se sam izobraževal pri različnih strokovnjakih iz tujine, tako da sem od začetka sam skrbel za oglaševanje.Pozneje mi je proračun dopuščal, da sem začel sodelovati s strokovnjaki, ki imajo še več znanja in izkušenj. Trenutno sodelujem s tremi različnimi zunanjimi izvajalci.

 

@gtcollection_jewelry

 

Katera družbena omrežja so v tem trenutku najbolj nepogrešljiva za podjetnike, kot si sam?

To je predvsem odvisno od izdelka oziroma storitve, ki jo nekdo ponuja. Facebook in Instagram sta trenutno najbolj popularni družabni omrežji, vendar pa je za delovanje poslovnega modela in profitabilnost podjetja) potrebno upoštevati več dejavnikov. V mojem primeru je e-mail marketing v kombinaciji s SMS marketingom številka ena za prodajo. Veliko se govori o TikTok-u, vendar za mojo blagovno znamko ne pride v poštev, saj naša ciljna publika na tem kanalu ni prisotna.

Kje opažaš, da se v oglaševanju in marketingu pojavljajo največje pasti in triki, ki jih je nujno dobro obvladati, če želiš, da posel uspe?

Na začetku želiš biti prisoten na vseh kanalih naenkrat, vendar je zaradi omejenosti proračuna za oglaševanje to zelo težko izvedljivo. Menim, da veliko podjetij porabi preveč denarja na tistih kanalih, kjer sploh ni ciljne publike za njihove izdelke. Če že na samem začetku nisi previden, lahko zapraviš ogromno, a se ti ne povrne v tolikšni meri, kot pričakuješ. Analiza trga je zato ključna, s tem pa poznavanje ciljne publike. Šele potem je smiselno nameniti večji znesek za oglaševanje na določenih družbenih omrežjih in ob tem nikakor pozabiti na optimizacijo.

Se je potek tvojega običajnega delovnega dne v tem času zelo spremenil?

Ko sem začel graditi blagovno znamko GT collection, sem delal vse sam. Od postavitve spletne trgovine, oblikovanja izdelkov, branding-a, oglaševanja, pakiranja paketov in vse vmes. Na začetku sem delal po 10 ur na dan, saj sem vse počel sam in treba je bilo zadevo postaviti na mesto. Danes imam več prostega časa, saj sodelujem s sedmimi zunanjimi sodelavci, kar omogoča rast blagovne iz leta v leto. Sedaj lahko rečem, da delam na rasti podjetja in ne več toliko v podjetju, kot je to bilo na samem začetku podjetniške poti.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si