Gen Z je generacija digitalnih domorodcev, ki jo bolj kot katerokoli generacijo prej sooblikujejo okoliščine sodobne tehnologije. Če smo včasih morda slišali stereotip, da mladi samo visijo na zaslonih in igrajo računalniške igre, se trend konzumiranja digitalnih vsebin spreminja.
Družbena omrežja so postala podaljšek naših življenj. Pripadniki generacije Z, ki so po trenutni starosti okvirno šolajoči se mladi, so naslednji korak digitalizacije še sploh občutili ob izkušnji šolanja na daljavo. Na spletu se tako za mnoge prepleta družbeno in zasebno, zabavno in izobraževalno.
TikTok ni le za plesne korake
Rezultati raziskave GOBankingRates kažejo, da se 34 odstotkov pripadnikov Gen Z o osebnih financah uči s pomočjo TikToka in drugih družbenih omrežij. Ti mladi so z internetom odrasli, zato ga želijo obrniti sebi v prid in ne zgolj uporabljati kot zabavo.
Po isti raziskavi kar 38,8 odstotkov Gen Z-jevcev pravi, da so informacije o osebnih financah dobili na TikToku, YouTubu, Twitterju ali Instagramu. Poleg tega jih je 7,20 odstotkov odgovorilo, da informacije pridobivajo iz osebnih raziskav in/ali spletnih forumov, kot je Reddit. Skupno je to veliko več od tistih, ki pravijo, da se o tej tematiki učijo od družine (22,70 odstotkov). Treba pa je upoštevati, da informacije na spletu niso vedno preverjene, saj ni veliko omejitev glede tega, kdo in kaj se objavlja.
Znanje torej Gen Z išče na nekonvencionalne načine in v drugačnih formatih kot prejšnje generacije. To pomeni, da jih tudi organizacije in blagovne znamke lahko dosežejo le s povsem novim pristopom.
LIT je lit
Uporaba družbenih omrežij za izobraževanje je trend, ki ga opazimo tudi v Sloveniji. Slovensko zavarovalno združenje se je izziva finančnega opismenjevanja mladih namreč lotilo prav na Gen Z način.
Slovensko zavarovalno združenje se je vprašalo, kako bi dandanes finančno opismenjevanje mlade sploh doseglo, saj se v šoli o tem ne učijo. Odločili so se za logično potezo in za komunikacijo izbrali internet, kjer so ustvarili LIT ekosistem – na spletni strani lajfjeigratveganja.si, Facebook strani in Instagramu so zbrali informacije in nasvete, ki mladim pomagajo obvladovati tveganje. Približali so jim preproste razlage zapletenih zavarovalniških pojmov in jih z organizacijo hekatona interaktivno vpletli tudi v fizičnem svetu.