Grazia 99

GRAZIA na obisku znamenite parfumske hiše v Kölnu

GRAZIA je minuli teden potovala tudi v Köln, kjer si je ogledala svetovno znano parfumsko hišo 4711 in pod vodstvom izjemne parfumerke Alexandre Kalle izdelala tudi svojo prvo dišavo!

9

O zgodovini blagovne znamke …

Kdor se je v 18. stoletju sprehajal skozi mesto Köln, ga nikdar ni presenetilo, da so ulice polne nesnage, zaradi česar so se v mnogih delih mesta širile neprijetne vonjave. Köln je smrdel. Vendar pa so se v mestu vseeno našle tržnice s tako imenovano „francosko kramo“, na katerih se je prodajalo najbolj fino luksuzno blago kot so svila, žlahtne čipke in usnjeni izdelki. In tam se tudi prvič pojavi pridih tega, kar »Cologne« odlikuje kot metropolo: vonj po cimetu, limonah, meti, pomaranči, muškatu, bergamotki in limeti.

1

Trgovca Wilhelma Muelhensa, ki se je nastanil na ulici Glockengasse v hišo s številko štiri tisoč sedemsto enajst; ta je bila dodeljena pod Napoleonovim poveljstvom, so morda navdihnile prav te vonjave. Vse ostalo je zgodovina. Pod imenom Aqua mirabilis je izdelek sprva namenjen za uživanje, in sicer kot čista pijača ali mešana z vinom. Njenim sestavinam pripisujejo zdravilne učinke. Ko Napoleon leta 1810 zahteva razkritje vseh zdravstvenih receptur, Muehlens zaščiti svojo skrivno recepturo in znamko Echt Kölnisch Wasser deklarira kot dišavo za zunanjo uporabo. Sam Napoleon spada med največje odjemalce dišave in na svojem jahalnem škornju nosi celo dodatno šatuljo za to stekleničko. Na izbranem seznamu strank se kmalu znajdejo tudi cesarji in kralji, ruski carski dvor ter Goethe in Wagner.

Začne se zmagovalni pohod blagovne znamke, ki kmalu postane številka ena na svetu. Odpirajo se zastopništva na Dunaju in v New Yorku ter depandanse na vseh koncih sveta. Leta 1840 polno naložene trgovske ladje z zaboji znamke 4711 zapuščajo severnomorska pristanišča in se odpravljajo na pot proti pristaniščem Indijskega oceana. V neverjetno hitrem času blagovna znamka 4711 v svetu parfumov ustvari izdelek mednarodne razsežnosti.

2

Volja do inovacij vodi znamko že od samega začetka. Tako je podjetje 4711 prvo, ki zamenja tedanje stekleničke po imenu Rosoli, ki jih je bilo mogoče hraniti le v le že čem položaju, za slavno Molanusovo stoječo stekleničko. S svojo šesterokotno obliko, steklenička omogoča transport in namestitev velikih etiket, prvič tudi barvnih, in sicer modro-zlatih, ki se uporabljajo še danes. Že leta 1869 se izdelovalci dišave udeležujejo nabiranja na cvetličnih poljih v Grassu, da bi zagotovili kakovostne sestavine. Takratni lastnik podjetja P. P. Muelhens veliko potuje tudi v Indijo, Azijo in Orient, da bi na šel aromatični navdih, tako nastanejo številne dišave kot sta Heliotrop ali Shahi. Pod znamko 4711 stalno nastajajo novi parfumi in dišave, ki prispevajo k svetovnemu uspehu podjetja. Blagovna znamka 4711 se vselej orientira po mednarodnem trgu, po trendih, posebno pariških, in je nenehno v stiku z uglednimi oblikovalci stekleničk.

5
V času industrijske revolucije v začetku 20. stoletja pride v svetu dišav do revolucionarne inovacije. Priljubljene cvetne parfume nadomestijo nove fantazijske dišave, ki jih je sedaj mogoče izdelati z novimi postopki: tako ustvarjalci istočasno, tudi Coco Chanel, delajo na novih kompozicijah dišav, za kar se lahko zahvalijo na novo odkritim aldehidom. Leta 1921 na trg prideta dišavi Chanel No. 5 in Tosca znamke 4711, ki postaneta najbolj prodajana parfuma na svetu.

TOSCA_1

V 20. letih slavna Glockengasse Nr. 4711 napreduje v krovno znamko in že takrat spada med najpomembnejše parfumske hiše nasploh. V 222-letni zgodovini je znamka 4711 postala ikona v svetu znamk. 222 let kulturne zgodovine, strasti in zanosa. Vse to pa je imelo vedno le en cilj: polepšati svet s posebnimi dišavami.

Več utrinkov iz muzeja in delavnice izdelovanja parfumov, ki se je je udeležila tudi naša spletna urednica Živa Slokan, pa v galeriji spodaj …

[sliderpro id=”735″]

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si