Konec tradicionalnih nakupovalnih navad, a želja po potovanjih in dogodkih ostaja

IBM je pred kratkim objavil ugotovitve najnovejše globalne raziskave vedenja potrošnikov »Vaccines, variants, and déjà vu«, izvedene s strani IBM Inštituta za poslovno vrednost (IBV). Ta nakazuje konec tradicionalnih nakupnih navad in nam sporoča, da želja po potovanjih in dogodkih navsezadnje ostaja.

Rezultati nove globalne raziskave med potrošniki, razkrivajo rahel porast prazničnih aktivnosti v letu 2021 v primerjavi z 2020. Vprašani nameravajo med prazniki porabiti več denarja za potovanja in lokalne dejavnosti. Rezultati obenem tudi razkrivajo, da skrbi, povezane s pandemijo COVID-19, prinašajo nove ovire za tradicionalne nakupovalne navade.

»Najučinkovitejša podjetja v panogi so tista, ki lahko ugodijo potrebam strank kjer in ko si jih te želijo ter na način, ki jim ustreza,« je dejal Jonathan Wright, partner in globalni podpredsednik za dobavne verige, IBM Consulting. »Raziskava je pokazala, da vprašani še vedno pričakujejo izpolnjevanje Covid varnostnih zahtev za tiste dejavnosti, pri katerih bodo prišli v stik z drugimi, obenem pa si želijo sodobnih načinov izpolnjevanja njihovih naročil, kot so brezstični prevzem, dostava na dan naročila, pošiljanje iz trgovine, spletno nakupovanje, prevzem v trgovini itd. «

Pomembnejše ugotovitve raziskave so: 

Zgodnejši začetek nakupovalne sezone

Ob prazničnih nakupih potrošnike skrbi morebitno pomanjkanje izdelkov. Zato je vsak četrti anketiranec z nakupi pričel že septembra ali prej, da bi si tako zagotovil nakup vsega na prazničnem seznamu. Z nakupi oktobra je nameravalo pričeti dvakrat več vprašanih kot lani, slaba polovica pa se je nakupov lotila že pred novembrom, več tednov pred tradicionalnim črnim petkom.

Spletno nakupovanje trdno v sedlu

Spletno nakupovanje bo najverjetneje ohranilo vodilni položaj tudi med letošnjimi božično-novoletnimi prazniki. Ta podatek je pomembno razumeti v kontekstu primerjave s podatki raziskave IBV iz februarja 2021, v kateri je 73 % vprašanih izjavilo, da želi po cepljenju spet nakupovati v nakupovalnih središčih. V nasprotju s tem sedaj 43 % vprašanih pravi, da namerava izdelke še naprej kupovati na spletu, le 36 % pa jih želi nakupovati v trgovinah – razlog za to spremembo je vse večja zaskrbljenost zaradi novih izbruhov in sevov virusa COVID-19.

Trajnost ostaja pomembna za potrošnike; lokalno je pomembno

Med letošnjimi prazniki bodo v prednosti okolju prijazni izdelki. 80 % vprašanih je dejalo, da namerava pri prazničnih nakupih do določene mere upoštevati trajnost kupljenih izdelkov, kar odseva tudi ugotovitve lanskoletne raziskave. Ta skupina se namerava izogibati plastiki za enkratno uporabo in želi nakupovati v lokalnih trgovinah ter namerava kupiti več lokalno izdelanih proizvodov.

Počitniška potovanja in doživetja bodo po pričakovanjih bolj popularna kot leto poprej

Rezultati raziskave nakazujejo, da nameravajo vprašani za potovanja nameniti 8,2-odstotni delež svojih namenskih sredstev v primerjavi s 5,7 odstotka v letu 2020. Čeprav je ta znesek še vedno nižji kot je bil leta 2019, je skoraj 40 % anketirancev dejalo, da želijo med prazniki obiskati družino in prijatelje. Tudi sredstva namenjena za potovanja so letos za 43 % višja kot lani, pri čemer prednjačijo stroški mednarodnih potovanj in letalskih prevozov. Lokalni izleti in dejavnosti, pa tudi večerje v restavracijah, so na dobri poti k doseganju visoke rasti med letošnjimi prazniki, saj nameravajo vprašani za njih porabiti 30 % več denarja kot lani.

*Metodologija raziskave IBV

Inštitut IBV je anketiral več kot 13.000 polnoletnih oseb v devetih državah (Brazilija, Francija, Indija, Kanada, Mehika, Nemčija, Španija, Združene države in Združeno kraljestvo), z željo bolje razumeti skrbi potrošnikov glede pandemije COVID-19 in pridobiti njihova mnenja o nakupovanju, potovanjih itd.

Celotna raziskava je na voljo tukaj.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si