Matthieu Blazy je včeraj v New Yorku predstavil svojo prvo kolekcijo Métiers d’art in z njo oživel edinstvene osebnosti, ki se srečajo na mestni podzemni železnici. Izpopolnjena obrt z umetniškim modnim podpisom se je zlila s pop kulturo v ljubezenski zgodbi med CHANELOM in New Yorkom.
Kolekcije Métiers d’art so edinstvene za CHANEL. Že od leta 2002 slavijo izjemno francosko znanje in spretnosti, ki so v središču stvaritev modne hiše. To letno srečanje je poklon ljubezni obrtnikom, ki skozi vse leto prispevajo h kreacijam CHANEL. Kolekcija CHANEL Métiers d’art 2026, ki jo je zasnoval Matthieu Blazy, je filmska po svojem obsegu in predstavlja veselo preplezališče osebnosti, ki poudarjajo znanje Lesagea, Massara, Goossensa, Lemariéja, Atelier Montexa in Maison Michela. So del 11 Maisons d’art, ki se nahajajo v le19M, ustvarjalnem središču, ki ga je CHANEL ustanovil leta 2021 v Parizu.
»Podzemna železnica v New Yorku pripada vsem. Uporabljajo jo vsi: študenti in tisti, ki spreminjajo pravila igre; državniki in najstniki. Je prostor poln skrivnostnih, a čudovitih srečanj, trka pop arhetipov, kjer ima vsak svojo pot in vsak je edinstven v tem, kar nosi. Kot v filmih so ljudje junaki lastnih zgodb.« – Matthieu Blazy, kreativni direktor CHANEL

Podzemna železnica v New Yorku je veliki izenačevalec; tukaj je prisotno celotno človeško življenje. V neprestanem gibanju, vedno v nastajanju, a nikoli dokončana, je podzemna železnica mikrokozmos New Yorka in metafora mode same. Za vsakim vogalom se skriva drama in vznemirjenje ob tem, koga boš morda srečal. Tu se rojeva Chanelova »sub(kulturna)-kultura«, kjer s pomočjo Maisons d’art (umetniških ateljejev) običajno postaja izjemno.
Kolekcija, zasnovana kinematografsko široko, predstavlja radostno parado različnih osebnosti. Tu so družabnice in superjunaki, mladostniki in starejši, delavke in kabarejske plesalke, gospe na kosilu in zaposlene matere – vsi prikazani skozi filmsko prizmo, vključno s Coco Chanel samo. Skratka, vsa bleščavost in grobost New Yorka, v resničnosti in domišljiji.

Modna odiseja skozi zgodovino
S prehajanjem skozi prostor in čas – od 1920-ih do 2020-ih, od razkošja art deco obdobja do nove svilnate salonske realnosti – zlitje obdobij in oseb v nelinearni pripovedi postavlja obrti Métiers d’art v samo središče. Igriva in šik, pragmatična in ekscentrična, se razkriva ljubezenska zgodba med Parizom in New Yorkom, združena z izjemnim znanjem Maisons d’art iz le19M in močnim pop učinkom. Vsak kos je ljubezensko pismo intenzivnosti in čustvu izjemne izdelave.
V tej mešanici vrhunskega rokodelstva in pop kulture se pojavi elegantno duhovit visoki slog. »Spodnje-perilo-iz-denima« se združuje s kompleksnimi vezeninami in ustvarja novo vrsto zahodnjaškega videza; arhivska art deco obleka je preoblikovana in okrašena z vezenjem Lesage ter resami iz perja Lemarié; nova šolarka-flapper jo nosi v kombinaciji z iluzijskimi hlačami chinos; motiv moške srajce je znova predelan in obtežen z verigo Chanel, tokrat v razkošnem tvidu iz volnenega boucléja.

Minaudières (majhne večerne torbice) skrivajo globlji pomen – tista ostriga ima v sebi biser – pa tudi bolj očitno nagajive oblike emajliranih arašidov in jabolk, povzdignjene turistične spominke. Pridružujejo se bleščečemu naboru nakita, od steklenih kabošonov v obliki ledenih kock do deco kolibrijev, izdelanih pri zlatarskih mojstrih Goossens. Številne svilene podloge z ročno poslikanimi motivi mesta prikazujejo celo Coco Chanel, kako sprehaja psa pred znamenito newyorško panoramo.

Značilne mestne figure, ideja »mestne džungle« ter domače, mistične in mitološke živali mesta se združujejo. Je to gospa z mačkami ali mačja ženska? Kakor koli že, oblečena je v eleganten leopardji tvid z rahlo neenakomerno strukturo, posebej naročen in ročno tkan pri Lesage. Včasih nosi tudi leopardji fascinator, delo klobučarjev Maison Michel.
Kdo je diskretno šik ženska v kratkem, ostrenem črnem Chanelovem kostimu? V roki nosi klasično črno usnjeno torbico z zlatimi luskami, ki ustvarjajo iluzijo pozlačenega aligatorja. Kdo nosi ročno poslikano krilo v obliki tulipana z leopardjim vzorcem? Samo izdelava res na vsakem cvetnem listu je obrtnikom vzela več dni. In tam – kdo je ženska v poševno krojeni slip obleki iz 1930-ih? Njeno vezenje – množica bleščečih rib, art deco motiv – plastovito, a lahkotno, so ustvarili mojstri iz ateljeja Montex.


Ročno izdelani klasični čevlji s paščkom hiše Massaro – v tradicionalnem, nežnem kozjem usnju po zasnovi Coco Chanel – ali v sodobni različici z obrito ovčjo kožo in pegastim živalskim vzorcem, zasidrajo številne videze.
Že Coco Chanel se je zaljubila v New York
Začetni navdih izhaja iz potovanj Gabrielle Chanel v New York leta 1931, na poti v in iz Hollywooda. Matthieu Blazy to filmsko povezavo izpelje skozi celotno kolekcijo. Prvotno so bili načrti filmskega magnata Samuela Goldwyna za módno preobrazbo mesta povod za to s filmsko industrijo povezano Chanelovo obdobje. A prav v središču New Yorka, in ne v Hollywoodu, je Gabrielle Chanel znova našla zaupanje v demokratičen, globalni doseg znamke Chanel. Tik pred vrnitvijo v Pariz je odkrila ljudi v mestnem jedru, ki so Chanelov slog posvojili na svoj način. Ta pop interpretacija njenega oblačenja se ji je zdela najbolj iskrena oblika komplimenta. Gabrielle Chanel se je v Evropo vrnila prenovljena – eden izmed mnogih razlogov, zakaj Chanel ljubi New York.
Foto: CHANEL PR










