Nutricistka Mojca Cepuš svetuje: 9 enostavnih nasvetov za zdravo prehrano

Prehrana predstavlja pomemben del dobrega počutja. Nutricistka Mojca Cepuš, ki jo Slovenija pozna tudi kot ambasadorko vseslovenskega projekta za dobro počutje, 1, 2, 3, GREMO!, podaja nekaj preprostih trikov in nasvetov, s katerimi poskrbimo za bolj zdravo in uravnoteženo vsakodnevno prehrano:

Nutricistka Mojca Cepuš

  1. Po jutru se dan pozna. Zajtrkujte čim prej po tem, ko vstanete, saj morate telesu zagotoviti dovolj energije.
  1. Obroki naj bodo razporejeni v enakomernem časovnem razmerju, najboljše na tri ure, če boste v dnevu imeli pet obrokov (oziroma na štiri ure, če jih boste imeli štiri).
  1. Potrudite se in si obroke skuhajte sami. Če boste jedli v restavracijah ali menzah, se zavedajte, da ne morate nadzorovati kakovosti sestavin, ki so jih uporabili v jedi. Izbirajte raje »suho hrano«, kot so kuhan riž, meso na žaru, pečena zelenjava in podobno, izogibajte pa se omakam in kremnim juham.
  1. Ob vsakem obroku lahko vedno pojeste še krožnik domače zelenjavne juhe, solate, pečene, kuhane ali surove zelenjave. Zelenjave si namreč lahko privoščite v neomejenih količinah.
  1. Če vam čas dopušča, vse stročnice in žita pred uživanjem namočite v vodo – čez noč ali dokler ne skalijo. Tako boste povečali njihovo prehransko vrednost.

    Dan začnite z zajtrkom. 

Ne bojte se maščobe …

  1. Za pripravo hrane uporabljajte različne kakovostne maščobe. Za hladno hrano izbirajte raznolika nerafinirana hladno stiskana olja (bučno, olivno, konopljino, orehovo …), za peko pa zmerno uporabljajte (eno žlico na porcijo) domačo svinjsko mast ali kokosovo maščobo. Zelenjavo lahko začinite z žlico domačih ocvirkov, pazite le, da ta dan ne boste jedli mastnega mesa.

Potrudite se in si obroke skuhajte sami.


Veliko vode in največ dve kavi na dan

  1. Spijte največ dve skodelici kave na dan. Čez dan spijte okoli 2 litra vode, v restavraciji pa naročite nesladkan čaj, limonado ali mineralno vodo.

Tudi brez mesa in mlečnih izdelkov lahko načrtujemo polnovreden jedilnik

  1. Če iz prehrane izločite določeno skupino živil, kot so na primer mlečni izdelki ali meso, bodite pozorni, da boste vse snovi, ki se nahajajo v tej hrani, nadomestili z drugimi živili. Po prehranski vrednosti rastlinsko mleko ni tako bogato z vitamini in minerali kot živalsko, prav tako ne moremo primerjati rdečega mesa in tofuja. Vendar nikar ne skrbite – z dobro načrtovanim jedilnikom lahko zdravo in okusno jeste tudi brez določenih skupin živil.
  2. Vse mlečne izdelke lahko zamenjate za rastlinske različice, kot so na primer riževo ali kokosovo mleko, sojin ali kokosov jogurt in podobno. Bodite zelo pazljivi, da ne boste izbirali izdelkov, ki vsebujejo veliko sladkorja. Meja naj bo okoli 3 g sladkorja na 100 g izdelka. Jajca lahko skoraj v vseh receptih uspešno zamenjate z žlico mletih chia semen in malo vode.

Krožnik zelenjavne juhe bo dopolnil vsak obrok.

Tedenski jedilniki za navdih v kuhinji

Z dobro načrtovanimi jedilniki poskrbimo, da imamo dovolj energije za premagovanje dnevnih izzivov, hkrati pa se lažje pripravimo tudi na športne izzive. Preproste in zdrave obroke za tedenske jedilnike je Mojca Cepuš, skupaj z zanimivimi namigi, zbrala na spletni strani 123gremo.si, kjer jih lahko tudi preprosto prenesete.

Kot navdih pri vsakodnevnem ustvarjanju v kuhinji bodo pomagali vsakomur, oblikovani pa so bili v okviru programa, ki podpornike projekta 1, 2, 3, GREMO! postopoma in celovito pripravlja na letošnji cilj – preteči HOFER rekreativni tek na Istrskem maratonu, 10 kilometrov premagati z nasmehom in na poti do cilja postati najboljša različica sebe.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si