Polona Požgan, nekdanja priljubljena radijska in televizijska voditeljica, ki smo jo lahko spoznali tudi v televizijski oddaji Polona ga žge, danes uspešno poučuje komunikacijo. Na to, da se pomembnosti dobre komunikacije zaveda vse več Slovencev, kaže tudi vsakomesečna zapolnjenost njenih spletnih tečajev. Polona Požgan je začela poučevati komunikacijo pred več kot desetimi leti, ko je bilo za njo že nekaj let dela na radiu in na televiziji. Sprva pod vodstvom in mentorstvom Ide Baš, takratne radijske in televizijske voditeljice, nato je sčasoma začela razvijati svoje edinstvene metode.
»To delo je postalo moja velika strast. Odkar sem se začela ukvarjati s poučevanjem komunikacije, pa vse do danes, ni minil niti dan, da o tej temi ne bi razmišljala ali se naučila česa novega,« je povedala Polona Požgan.
Dobra komunikacija lahko potroji dohodek
Ker je v zadnjem letu v poučevanje v živo posegel koronavirus, je Polona svoje tečaje nemudoma preselila na splet, in prav vsak mesec napolnila vsaj eno skupino tečaja o osnovah komunikacije in retorike – Govori&Inspiriraj. Vse več Slovencev se namreč zaveda, da je veščina dobre komunikacije zelo koristna tako v zasebnem kot v poslovnem življenju.
»Komunikacija je žal najbolj spregledana, pa hkrati najbolj pomembna veščina 21. stoletja. Najbolj spregledana zato, ker je v samem šolskem sistemu absolutno premalo poudarjena, najbolj pomembna pa zato, ker s komunikacijo tvorimo medosebne odnose. In od teh je odvisna kakovost našega življenja. Govorjenje oziroma zmožnost dobre komunikacije je nekaj najboljšega, kar se lahko naučimo. Daje nam neverjetno moč,« je prepričana Polona Požgan.
Ne glede na spol, starost, status ali naziv, ki ga imamo v družbi ali službi, je pomembno, da znamo predstaviti svoje ideje in nastopati samozavestno.
»To lahko potroji vaš dohodek. K sreči je komunikacija ena izmed tistih veščin, ki se jih lahko naučimo. Problem je v tem, da se je večina ne,« je še povedala Polona Požgan.
Polomimo ga lahko že pri prvem vtisu in si zapremo poti
Prvi vtis si o nas ustvarijo v zgolj sedmih sekundah, še preden kar koli rečemo ali naredimo. »Sogovornik nas bo ocenjeval po naši neverbalni komunikaciji: obrazni mimiki, drži, hoji, s katero se mu bomo približevali, po naši življenjski energiji in izraženi toplini. Na podlagi vsega tega se bo nemudoma odločil, ali nam lahko zaupa ali ne, s pristnim nasmehom takrat ne moremo zgrešiti,« je razložila Polona Požgan.
Da bi bili Polonini tečajniki bolj pozorni na svojo verbalno in neverbalno komunikacijo, se na tečajih tudi posnamejo in analizirajo nastope, v pomoč pa jim je tudi z nasveti pri razgovorih za službo ali prezentacijah. Za bistven napredek pa je najbolj pomembno, da tečajniki spoznavajo sami sebe in so pripravljeni delati na sebi, je prepričana Polona Požgan.
Najpogostejše napake pri komunikaciji
Najpogostejše napake, ki jih delamo pri komunikaciji, so po mnenju Polone Požgan nepristnost, zaključevanje z glasom navzgor in mašila, ki jih lahko hitro odpravimo. Pogosti so tudi izzivi v neverbalni komunikaciji. Ne vemo, kam bi gledali, kam dali roke, kako bi se postavili in podobno. Vsi ti izzivi so še očitnejši, ko imamo tremo, ki jo je s treningom mogoče ozavestiti, uspešno zmanjšati, prekriti in obrniti sebi v prid. Tudi Polona ima po vseh teh letih ob vsakem pomembnem dogodku še vedno tremo.
»Vendar jemljem to tremo kot motor – poganja me naprej. Gre za pozitiven adrenalin. Na tečajih zato namesto o tremi govorimo o vznemirjenju – fizični znaki so namreč pri obeh pojavih identični, naši odzivi na en ali drug pojav pa precej različni. Če čutimo neko odgovornost do ljudi, ki jih nagovarjamo, imamo vedno tremo. Vprašanje je samo, kako jo nadziramo in obvladujemo,« je še razložila Polona Požgan.
Zlata pravila komunikacije lahko pobliže spoznate na Poloninem tečaju Govori&Inspiriraj, na katerega se lahko prijavite na https://polonapozgan.com/.