V SNG Operi in baletu Ljubljana so v četrtek, 9. septembra 2021, razgrnili repertoar sezone 2021/2022. Na spored so uvrstili devet premiernih uprizoritev, od tega pet opernih, tri baletne in eno sestavljeno iz opernega in baletnega dela. Snovalci programa so v njem zajeli tako klasična kot moderna dela, pripravljajo pa tudi praizvedbo slovenske opere. Poleg premier si bodo obiskovalci ljubljanske operne hiše lahko ogledali tudi nekaj predstav iz železnega repertoarja minulih sezon. O načrtih za novo sezono je spregovoril direktor SNG Opere in baleta Ljubljana Staš Ravter, ki je poudaril, da se »v nove avanture podajamo z velikim optimizmom in pričakujemo, da bomo lahko odigrali celo sezono, katere program smo zasnovali drzno in atraktivno«. Programe sta podrobneje predstavila umetniški direktor opere Marko Hribernik in umetniški direktor baleta Renato Zanella, abonma in njegove novosti pa vodja trženja v operi Janez Rozman.
Na novinarski konferenci so repertoar sezone 2021/202 predstavili direktor SNG Opera in balet Ljubljana Staš Ravter (na sredini), umetniški direktor opere Marko Hribernik (drugi z desne), umetniški direktor baleta Renato Zanella (tretji z leve) in vodja trženja Janez Rozman (prvi z leve). Desno Barbara Čepirlo, vodja za stike z javnostjo, druga z leve Marja Filipčič Redžić, lektorica SNG Opera in balet Ljubljana.
Novo operno sezono zaznamujejo metamorfoze čustev
Marko Hribernik, umetniški direktor opere, je pojasnil, zakaj so za rdečo nit sezone izbrali metamorfoze, ki se bodo pletle skozi vse operne premiere. »Čas epidemije, ki je za vse človeštvo in vsakega med nami nekaj posebnega, je med drugim prinesel neko soočenje človeka s samim seboj, preobrazbo, ki se dogaja znotraj nas. Zato sem jih kot metamorfoze čustev povezal z vsemi premierami.«
Otvoritvena predstava sezone 2021/2022 bo izvedena v sodelovanju in prepletanju vseh ansamblov, ki bodo moči združili v uprizoritvi baleta Apollon Musagète in opere-oratorija Oedipus rex, oba sta delo skladatelja Igorja Stravinskega. Hribernik je pojasnil, da bo sledila opera Capuleti in Montegi Vinzenza Bellinija, ki prinaša pogled na zadnji dan Shakespearjevih ljubimcev Romea in Julije. Letošnji repertoar ponuja tudi lahkotnejše zgodbe, tako bodo v operi na oder postavili komično opero Ljubezenski napoj Gaetana Donizettija, temu pa bo sledila opera Faust Charlesa Gounoda, ki pretresa arhetipske zgodbe boja med dobrim in zlim. Prava poslastica se obeta s krstno uprizoritvijo nove slovenske opere The Sound Roka Goloba, ki je namenjena širšemu občinstvu, saj je Golob znan kot skladatelj dostopnega glasbenega izraza. »Tudi in predvsem pa je to glasbeno delo namenjeno mladini,« je poudaril Hribernik. Zadnja v nizu opernih premier bo lirična opera s prizori v treh dejanjih Evgenij Onjegin skladatelja Petra Iljiča Čajkovskega. Poleg premier so v operi na spored uvrstili tudi predstave prejšnjih sezon, med njimi Tosco, Čarobno piščal, Traviato, Prodano nevesto in slovensko opero Samorog, veselijo pa se tudi sodelovanja s HNK Ivana pl. Zajca Reka.
Renato Zanella v vlogi chefa, ki je pripravil baletni meni.
Baletni repertoar kot vrhunski meni
Novi umetniški direktor baleta Renato Zanella je v predstavitev baletnega repertoarja vnesel kanček italijanskega šarma. Opasan s predpasnikom kuharskega chefa je prihajajoče predstave nanizal v maniri skrbno sestavljenega kuharskega menija. Povedal je, da so predjed že ponudili s predstavo Dunajski večer, ki je bila avgusta premierno uprizorjena na odru Cankarjevega doma, aprila pa bo premiero doživela tudi na domačem odru. Prva jed baletnega menija na domačem odru bo del že omenjenega otvoritvenega večera sezone, balet Apollon Musagète Igorja Stravinskega. Naslednjo poslastico bo Zanella postregel v obliki baletnega triptiha koreografov Ena Peçija, Jacopa Godanija in Lea Mujića pod skupnim naslovom Strune, večer pa obeta tri mojstrovine, ki temeljijo na svežih in inovativnih pristopih v sodobni baletni umetnosti. Glavna jed prihajajoče sezone bo predstava Romeo in Julija na glasbo Sergeja Prokofjeva, ki jo je Zanella, tokrat tudi v vlogi koreografa, zasnoval sodobno. Zgodbo je postavil v današnji čas, Julijo pa predstavlja kot sodobno, emancipirano žensko.
Baritonist Jože Vidic je nastopil kot Danilo v Veseli vdovi.
Naj živita opera in balet!
Ob spremljavi korepetitorke Kayoko Ikeda sta na predstavitvi sezone nastopila mezzosopranistka Elena Dobravec in baritonist Ivan Andres Arnšek, zvečer pa je bil na odru na sporedu uvodni koncert sezone z naslovom Naj živita opera in balet. Kot je povedal Marko Hribernik, umetniški direktor opere, »smo želeli z njim priklicati šarmantno in lahkotno vzdušje operet s pridihom različnih dežel, ki bo kot obliž na rano v tem čudnem času epidemije«. Nastopili so operni in baletni solisti, operni in baletni zbor ter orkester SNG Opera in balet Ljubljana, rdeča nit večera pa so bili nastopi baletnih plesalcev, ki so koncert povezovali s koreografijami na Straussove valčke in polke.
Občinstvo je pozdravil in mu pomahal celotni umetniški ansambel z Offenbachovim galopom.