Skoraj tretjina (29 odstotkov) Slovencev je med karanteno odkrila nove lokalne trgovine in dobavitelje
Po podatkih Mastercard raziskave je 60 odstotkov slovenskih kupcev dejalo, da bo tudi po koncu karantene skušalo nakupovati v svojem lokalnem okolju in tako pomagati neodvisnim prodajalnam v svoji soseščini, skoraj vsak tretji (29 odstotkov) pa je med karanteno v svoji okolici odkril nove trgovine. Skoraj dve tretjini Slovencev (61 odstotkov) namerava tudi po odpravi vseh omejitev glede nakupovanja in potovanj še naprej kupovati lokalno. Tudi drugod po Evropi so podatki zelo podobni, s tem da je nove lokalne trgovine odkrilo nekaj več potrošnikov (34 odstotkov), prav tako pa jih malenkost več (65 odstotkov) namerava še naprej kupovati lokalno.
Več kot trije od petih Slovencev (62 odstotkov) pravijo, da se zaradi nedavnih dogodkov bolj zavedajo potreb ranljivih skupin, polovica (50 odstotkov) pa pravi, da čuti višjo stopnjo pripadnosti lokalni skupnosti. V primerjavi z drugimi evropskimi kupci smo glede tega za nekaj odstotkov bolj zavedni. Po vsej Sloveniji sedaj tretjina (31 odstotkov) pravi, da bodo bolj verjetno pozdravili svoje sosede, podobno število (29 odstotkov) pa sedaj lokalne trgovce pozna po imenu.
Tretjina (33 odstotkov) Slovencev pravi, da so med časom karantene pogrešali svoj lokalni bar, medtem ko je takšnih drugih Evropejcev 40 odstotkov. 43 odstotkov Slovencev tudi zatrjuje, da bodo še naprej bolj redno jedli in pili v svoji soseščini ter tako pomagali pri okrevanju lokalne scene. Skoraj vsak šesti (15 odstotkov) Slovenec je prav tako z veseljem užival v pijači, dostavljeni iz svojega lokalnega bara, po tem, ko je bila ta storitev omogočena. V ‘takeaway’ pijači je medtem uživalo več drugih Evropejcev – 21 odstotkov.
Ostali neodvisni obrati, ki v Sloveniji in drugod po Evropi po odpravi karantene pričakujejo bistven dvig prometa, so frizerji in brivci, saj skoraj polovica (48 odstotkov) Slovencev oblikovanja svoje pričeske ne namerava prepustiti družinskim članom, prijateljem ali samim sebi. Prav tako pričakujejo porast prometa trgovine z orodjem, časopisni kioski ter lokalne restavracije, kavarne in bari. Za razliko od Slovenije pa v drugih evropskih državah pričakujejo dvig prometa tudi neodvisne trgovine z oblačili in trgovci s sirom. Zanimiv porast je zabeležila tudi dostava mleka, saj 11 odstotkov Slovencev pravi, da so to storitev uporabljali med karanteno, prav tako pa 11 odstotkov namerava to prakso tudi ohraniti. Mleko je medtem na dom naročalo več (20 odstotkov) drugih Evropejcev izmed katerih bo večina to prakso tudi ohranila.