S pomočjo sodobnih tehnologij, vključno z omrežjem 5G, se že vpeljujejo inovativni pristopi, ki pozitivno vplivajo na naš vsakdan.
Pomagajo nam stopiti v korak s časom, slediti novim trendom in spreminjajočim se potrebam. Digitalizacija v prehrambni industriji že dolgo ni pomembna samo na področju priprave hrane, ampak potrošnikom omogoča tudi boljšo transparentnost celotnega živilskega sistema.
Dandanes pri nakupovanju hrane ne vzamemo več prvega izdelka s police, za katerega vemo, da nam ga primanjkuje v shrambi. Vedno več potrošnikov svoje izbire utemeljuje z daljšim procesom odločanja. Čeprav je cena še vedno prevladujoča komponenta pri nakupnih odločitvah, se v ospredje za sodobnega kupca prebijajo vprašanja o transparentnosti posameznega izdelka, ki presegajo pregled seznama sestavin na embalaži. Vedno več ljudi želi vedeti od kod prihaja hrana, ki jo zaužijejo, kako je pridelana ter se obenem seznaniti z ostalimi podrobnostmi proizvodne verige. Tudi te informacije na koncu vplivajo na odločitev o nakupu.
Tehnološki napredek kot odskočna deska za sodobno prehrambno industrijo
Sodobne tehnologije ne omogočajo seznanjenosti z informacijami le končnim porabnikom, ki bi radi sprejeli prave odločitve v množici podobnih živil. Na strani proizvajalcev bi razvoj omrežij in tehnologije 5G lahko še izboljšal izpolnjevanje zahtev po sledljivosti hrane. Z zbiranjem podatkov o poteku procesa proizvodnje in njihovo analizo je ob podpori zmogljivejšega omrežja nadzorovanje proizvodnje lahko mnogo bolj učinkovito, saj se motnje zaradi nižje latence zaznajo in odpravijo prej.
Prav sledljivost je izjemno pomembna pri zagotavljanju varnosti živil. Če je tehnologija povezana in uporabljena med različnimi postajami na transportni poti izdelka, lahko zaposleni celovito spremljajo okoliščine in po potrebi ukrepajo, kar pripomore k večji varnosti.
Naročanje dostave hrane iz kuhinje v oblaku
Epidemija covida-19 je korenito posegla v mnoge navade, vključno s prehrambnimi. Mnogi zaprti gostinski obrati so priložnost izkoristili v dostavi hrane, ki zahteva uvedbo določenih tehnoloških novitet. Razne aplikacije, ki so prisotne na trgu, združujejo več ponudnikov in so pravzaprav most med njimi in strankami, ki jim je podajanje naročila prek aplikacije na pametni mobilni napravi lažje, kot da bi ponudbo preverjali pri posameznem gostincu. Uporabnik sicer le poda naročilo, klikne na svoj izbor in vpiše podatke, a proces izvedbe mora biti logistično v resnici precej tehnološko podprt, da na koncu prejmemo, kar smo naročili. Predstavljajte si, da pride do motnje v omrežju. Lahko se zgodi, da vaše naročilo ne pride do prave kuhinje, da se podatki v poplavi naročil ne pretočijo pravilno in prejmete nepopolno naročilo ali da je prenos podatkov tako počasen, da boste kosilo prejeli veliko kasneje kot ste načrtovali.
Uvedba omrežij 5G bo na področju dostavi hrane še izboljšala učinkovitost in natančnost pri uspešni izvedbi naročila. Predstavlja podporo avtomatizirani digitalni komunikaciji med gosti in ponudniki v gostinstvu, ki s trendom dostavljanja hrane dobiva vedno večji pomen. Optimizacija poslovanja pa vedno pogosteje vodi do t. i. kuhinj v oblaku (ang. Cloud Kitchen) – skupnih kuhinjskih prostorov, ki zainteresiranim podjetjem nudijo potrebne pripomočke za čim hitrejšo pripravo hrane za dostavo ali osebni prevzem. Kuhinje v oblaku so privlačne za vse gostince, saj je potreben veliko manjši denarni vložek, kot tudi manjši in preprostejši prostor za izvedbo, atraktivna lokacija pa nima več bistvenega pomena.