Društvo za oblikovanje SOTO v partnerskem sodelovanju s Centrom za kreativnost pri MAO in slovenskim kulturnim centrom na Dunaju Skica predstavlja projekt Made in Slovenija 21.
Blickfang / MAK Dunaj, Weiskirchnerstraße 3, 1010 Wien
Petek: 15.10. 2021, 12h – 20h
Sobota: 16. 10. 2021, 10h – 20h
Nedelja: 17.10. 2021, 10h – 18h
V slovitem dunajskem muzeju uporabnih umetnosti in oblikovanja MAK se bo med 15. in 17. oktobrom odvil sejem pohištva, oblačil in modnih dodatkov Blickfang, na katerem se bo z izbranimi slovenskimi modnimi oblikovalci predstavilo tudi Društvo za sodobno slovensko oblikovanje tekstilij in oblačil SOTO. Postavitev predstavitve si je zamislila Špela Leskovic, vizualno podobo je prispevala Teja Ideja.
O sejmu:
Blickfang je eden največjih sejmov neodvisnega oblikovanja (pohištva, oblačil, nakita, modnih dodatkov in življenjskega sloga) v srednji Evropi. Že 25 let se v šestih evropskih mestih, kot so Hamburg, Basel, Sttutgart, Zurich, Dusseldorf in Dunaj, vsako leto uspešno predstavi okoli 1000 razstavljalcev iz vsega sveta. Vse sejme skupaj obišče okoli 80 000 obiskovalcev, ki oblikovalske izdelke lahko nakupujejo tudi na digitalni spletni platformi. Gre torej za široke perspektive, razvejene tržne poti, inovacije, pozitiven odnos do umetnostnih praks, okolja, trajnosti in etične lokalne proizvodnje. Na letošnji jesenski dunajski izdaji lahko občudujete in kupujete vse, od steklenic organskega gina, senčnikov iz cvetnih listov, do izdelkov slovenskega modnega oblikovanja, ki v sodobnost uspešno prevajajo bogato tradicijo slovenske tekstilne in oblačilne industrije.
Sejem oblikovanja, ki ga kurira veččlanska mednarodna strokovne komisije, zagotovlja kakovostne izbrane izdelke različnih oblikovalcev, je letos prepričalo tudi Društvo SOTO s trinajstimi izbranimi slovenskimi blagovnimi znamkami in oblikovalkami:
Oblačila: JKH identity, Pricip, Tanja Zorn, Tivoli, Firma by Sanja
Modni dodatki: Zmai, J.Plečnik (Suna Čehovin), Studio Ana, Ovivia
Nakit: E2RD, Neža Žehelj, Dalija Sega, Arijana Gadžijev
O oblikovalkah:
JKH IDENTITY
Neizčrpen vir inspiracije za life style blagovno znamko ženskih oblačil in unisex modnih dodatkov, ki jih oblikuje Julija Kaja Hrovat, je hkrati slovenska kulturna dediščina, simboli in mitologija. Avtorski potiski in tekstilne tehnike JKH so sodobne interpretacije dediščine, ki jih oblikovalka vključuje v sodobno modo. Na Dunaju se bo predstavila s kolekcijo oblačil, potiskanimi s simboli Krivopetnic in Triglavske rože.
PRINCIP
blagovna znamka oblikovalke Mojce Celin zastopa načelo počasne mode (“slow fashion”). Tehnike ročno in posamično izdelanih kosov oblačil iz visoko kakovstnih materjalov ter brezčasno oblikovanje uporabnicam daje občutek varnosti in udobja. Princip na sejmu predstavlja Move Forward, puzzle kolekcijo trajnostno oblikovanih oblačil s potiskanimi besednimi sporočili, ki jih kombiniramo po principu sestavljanke.
TANJA ZORN
Z istoimensko blagovno znamko modnih oblačil povezuje tradicijo z inovativnostjo in ljubeznijo do estetike. Kolekcija PLEATS ali aktivno staranje, s katero se oblikovalka predstavlja na sejmu, govori o minevanju, o času, ki se riše v gubah, o zgodbah, ki jih piše življenje. Gubanje, ki sledi telesu in gibanju v igri tekstila, ki prevzema vlogo druge kože.
TIVOLI
je blagovna znamka trajnostnih otroških oblačil, ki so jo navdahnile lokalne tekstilne zgodbami, s skrbjo za okolje, etično proizvodnjo in prvovrstno izdelavo. Ajda Metlikovič in Sara Isa Džukanovič oblikujeta udobna, kakovostna, brezčasna in ekološka oblačila ne ozirajoč se na trende, temveč na podaljšanje življenjske dobe oblačil, ki tako postanejo družinska zapuščina za naslednje generacije.
FIRMA BY SANJA
oblikovalke Sanje Grcić preoblikuje pozabljena oblačila in tehnike njihove izdelave v moderno, urbano preobleko. Na Dunaju se bo predstavila s kolekcijo oblačil V Kekčevi deželi, ki jo odlikujejo Kekec klobuki, nastal v sodelovanju s klobučarstvom Pajk. Vizualno sporočilnost kolekcije dopolnjujejo izseki iz slik slovenske slikarke Tine Dobrajc, ki so s tehniko digitalnega tiska umeščeni na srajce, obleke, puloverje, torbe in t-shirte.
ZMAI
je blagovna znamka inovativnih, visokotehnoloških in trajnostnih torb iz veganskega usnja oblikovalke Neli Štrukelj. Zmai torbe so ustvarjene s spoštljivim odnosom do tradicionalne izdelave, pozornostjo do detajlov in vizionarskim iskanjem inovativnih idej. Temeljijo na tehnoloških inovacijah in modularni sestavi, navdihuje jih močna simbolika zmaja, ki pomeni moč in srečo.
J.PLEČNIK
linija sodobnih uporabnih predmetov iz oblikovalskega studia Kabinet 01 oblikovalke Sune Čehovin, na svojevrsten način predstavlja avtoričin hommage Plečnikovemu delu, ki se je letos vpisalo na Unescov seznam svetovne kulturne in naravne dediščine. Je poklon delu slovenskega arhitekta in oblikovalca, ki je deloval kot evropski avtor in čigar delo je zaznamovalo številna evropska mesta, vključno z Dunajem.
STUDIO ANA
Na Dunaju predstavlja kolekcijo modnih dodatkov, ki jih oblikuje modna oblikovalka Ana Jelinič. BaggyBag usnjene torbe z velikanskii žepi so ročno izdelane iz govejega usnja. Headie – ročno izdelani naglavni trakovi iz kosmatene preje, oblikovani v sodelovanju z lokalnimi pletiljami vas bodo greli celo zimo.
OVIVIA
Oviva, minimalistično oblikovane, udobne in praktične nahrbtnike za otroke in odrasle, oblikuje in ročno izdeluje Julijana Lapuh. Velikost “small” je dovolj velika za steklenico vode, prigrizke za sprehod do parka ali otrokovo najljubšo igračo in spalno srajco.
E2RD
oblikovalka nakita Bojana Kovačič Zemljič oblikuje sodoben nakit iz pleksi stekla, žlahtnih kovin in čipk v različnih tehnikah izdelave. Na Blickfangu se predstavlje z Ginko uhani, izdelanimi iz pleksi stekla in kolekcijo uhanov Venera, klekljanimi s kovinsko nitjo v tehniki idrijske čipke, nastalo v sodelovanju s čipkarsko šolo.
NEŽA ŽEHELJ
je zlatarka in oblikovala nakita, ki ročno izdeluje moderen in sodoben nakit. Marmorno kolekcijo, ki jo predstavlja na Dunaju, je navdihnilo delo arhitekta Jožeta Plečnika. S svojevrstno tehnološko in oblikovno inovacijo je izdelala nakit iz slovenskega marmorja z dodanim zlatim ali srebnim okvirjem.
DALIJA SEGA
oblikovalka nakita s kiparskim pristopom oblikuje in ročno izdeluje srebrn nakit z dodanimi dragimi kamni. Inspiracijo črpa iz narave, kjer je lepota pogosto skrita ali prekrita. Vsak kos nakita je kiparska miniatura organske oblike, ki se včasih zdi groba, a njegova lepota se skriva v detajlih.
ARIJANA GADŽIJEV
profesorica na NTF, tekstilna oblikovalka in umetnica ustvarja vzorce in motive, ki jih aplicira na tekstilni nakit, igrače in dodatke za dom. Inspiracijo črpa iz narave, pravljic in kulturne dediščine. S Slovanko, kolekcijo tekstilnega nakita, ki pripoveduje zgodbe legend in ustvarja urbane mite, se predstavja na Dunaju. Modularni nakit je oblikovan iz različnih geometričnih oblik, ki se jih lahko nosi posebej ali kot celoto na ogrlici ali broški. Eklektični vzorci so tiskani s tehniko sublimacije, kjer je edini ostanek papir, ki ga uporablja za pakiranje izdelkov.
O projektu Made in Slovenija
Osnovna ideja projekta MIS je povezati najbolj prepoznavne slovenske modne oblikovalce in blagovne znamke s proizvajalci, rokodelci in umetniki z različnih področij kreativnih industrij. Predstaviti različne oblikovalske pristope in estetike na potujočih prodajnih razstavah, sejemskih predstavitvah in v PopUp trgovinah. Vse edicije Made in Slovenija upoštevajo načela trajnostnega in ekološkega oblikovanja. Vračajo se k ročnemu delu, spodbujajo povezave med lokalnim gospodarstvom, domačo obrtjo in sodobnim oblikovanjem. Vsi izdelki so maloserijski. V njih so izražene kulturna tradicija, bogata dediščina slovenske tekstilne zgodovine in oblikovalska domišljija. Projekt je del partnerske mreže Platforme Center za kreativnost. Sofinancirata ga Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Republika Slovenija.
O SOTO
Društvo za sodobno slovensko oblikovanje tekstilij in oblačil svojo prepoznavnost gradi na večdisciplinarnem raziskovanju, produkciji, promociji, izobraževanju in osveščanju slovenskega in mednarodnega prostora z oblačilnimi in umetniško tekstilnimi praksami v Sloveniji. SOTO je dobitnik slovenske nagrade za modno in vizualno ustvarjalnost TREND 2005 za razstavo Kaj ostrega?, nagrade K&O 2010 na festivalu Design Assembly v avstrijskem Gradcu, za kolekcijo leta blagovne znamke Farandula, nagrade Elle Style Award 2016 za prvo edicijo razstave Made in Slovenija v Ljubljani, Pragi in na Dunaju in nagrade Elle Style Award 2020 za projekt Mask_Sign.