Z vrhunskimi plesnimi pedagogi v plesno poletje

Poletna plesna šola

 

V soboto, 6. julija, se je v Ljubljani zaključila zdaj že tradicionalna Poletna plesna šola v organizaciji Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti, ki je z zvenečimi imeni domačih in tujih plesnih strokovnjakov na raznolike enotedenske delavnice privabila številne plesalce. Na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana smo pokukali v baletno dvorano med uro naše priznane balerine in pedagoginje Ane Klašnja, plesalci sodobnega plesa so ustvarjali v Stari elektrarni s plesalko in pedagoginjo iz Mehike Alicio Ocadiz, v Športni dvorani Tabor pa so se udeleženci urili v akrobatskih veščinah z mentorjema Katjušo Kovačič in Nikolo Oreškovićem, ter v afriškem sodobnem plesu z Mašo Kagao Knez. To je le nekaj utrinkov, saj je letošnja Poletna plesna šola ponudila kar dvaindvajset delavnic različnih plesnih zvrsti.

 

Kot nam je povedala Nina Meško, strokovna svetovalka JSKD za ples, so za Poletno plesno šolo, katere začetki segajo v devetdeseta leta prejšnjega stoletja, uspeli pridobiti rekordno število domačih in tujih mentorjev, kar osemnajst jih je izvajalo skupno dvaindvajset delavnic, tako da so udeleženci imeli res bogato izbiro, na voljo so imeli različne plesne zvrsti, od klasičnega baleta do sodobnih plesnih tehnik, tudi afriških, kontaktne improvizacije, flamenka, akrobatskih tehnik … Poleg priznanih slovenskih mentorjev  so tokrat poučevali plesne pedagoginje in pedagogi iz Mehike, Švedske, Francije, Španije, Nizozemske in nekaterih drugih držav, kar omogoča udeležencem, da si širijo svoje plesno obzorje in spoznavajo plesno dogajanje z vsega sveta in se tako povezujejo v veliko plesno družino, saj ples ne pozna meja. Poletna plesna šola pa si naziva mednarodna ni prislužila le zaradi sodelujočih tujih mentorjev, temveč se glas o njeni kakovosti širi tudi med plesalci, udeleženci izven naših meja. Nina Meško zadovoljno pove, da je bilo letos vseh udeležencev okoli 180, kar je velik skok izpred štirih let, ko so šolo oživili s stotimi udeleženci. Tudi vsebinsko se PPŠ nenehno širi, tako  se je JSKD letos pri organizaciji in izvedbi povezali z Višjo baletno šolo Konservatorija za glasbo in balet Ljubljana za izvedbo baletnega dela šole in z Društvom Moave za izvedbo delavnic kontaktne improvizacije.

 

Matjaž Farič, ki se spominja svojih začetkov na Poletni plesni šoli, se je delavnic kot nadobuden plesalec prvič udeležil pri štirinajstih letih, danes pa na tej isti šoli sam vodi koreografsko delavnico. Z udeleženci raziskujejo prostor, predvsem pa odnose med plesalci v njem, ki so različni v velikem ali majhnem, zaprtem ali odprtem prostoru. Maša Kagao Knez, ki je v letih poglobljenega raziskovanja oblikovala svojski sodobni plesni klas, v katerem povezuje sodobne plesne tehnike in principe zahodnoafriških plesov pravi, da želi plesalce predvsem spodbuditi, da sami iščejo in nadgrajujejo svoj plesni izraz.

 

Kako zelo je ples povezan in odvisen od glasbe in ritma, nazorno prikazuje Alicia Ocadiz iz Mehike, ki svoje delavnice gradi na sodelovanju z glasbeniki, ki med njeno uro igrajo v živo. Udeleženci so imeli priložnost ustvarjati sodobni ples, kot ga je narekovala poliritmija, ki jo je ustvarjal gostujoči glasbenik Mauricio Valdez.

 

Plesalec in koreograf  Mickael Marso Riviere se je sprva ukvarjal s sodobnim plesom, kasneje so ga pritegnile tudi druge zvrsti, na Poletni plesni šoli je skupaj z udeleženci ustvarjal na delavnicah Breakin, kjer so skupaj raziskovali sposobnosti lastnega telesa v breakdance-u. Cilj vadbe je povečanje motoričnih sposobnosti,  vzpostavljanje ravnotežja, osvajanje ritma, nabiranje moči, vse to na zabaven, plesni način, rezultat pa tudi za gledalce atraktivno plesno gibanje, ki so ga udeleženci predstavili na zaključni produkciji, ki je bila odprta za javnost. Bogat pa je bil tudi spremljevalni program PPŠ. Omenimo festival kontaktne improvizacije Ples v mestu, ki  so ga vodili Asaf Bachrach v jutranjih urah, ob večerih pa sta Romain Bigé in Alice Leguiffant vodila delavnico Surviving Contact, na katero so bili povabljeni tako udeleženci PPŠ kot zunanji obiskovalci.

 

Poletna plesna šola 2019 se je tako zaključila v delovnem in nadvse prijetnem vzdušju, zadovoljstvo udeležencev in mentorjev, ki so ves teden gibali in dihali s plesom, pa je jamstvo, da se bo tradicija šole nadaljevala tudi v prihodnje.

 

This slideshow requires JavaScript.

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri