Kaj je tisto, ki nas na ljudeh, ki jih ne poznamo tako zelo fascinira? Zakaj takšno zanimanje za filmske zvezde, glasbenike in supermodele? Ti posamezniki, neverjetno lepi in zavidljivo bogati, so svetove stran od življenja, ki ga poznamo. A kljub temu, da najpogosteje predstavljajo svet odtujenosti in zavrnitev, smo mnogi še vedno neskončno zainteresirani za njihova življenja. To se je zelo pokazalo prav v zadnjem letu, ko je svet iskal pobeg iz realnosti skozi televizijo, revije in najljubše spletne strani. Na nek način nikoli nismo bolj potrebovali zvezdnikov, kakor jih rabimo zdaj, kar pa v resnici ni nov fenomen.
“Menim, da sega naše navdušenje nad zvezdniki daleč nazaj,” pravi Laurie Santon, profesorica psihologije na prestižni Yale univerzi, pred lansiranjem njenega novega projekta s Chanel N°5. “Mislim, da smo od nekdaj iskali vzornike, negledenato ali so to bili heroji v izmišljenih zgodbah ali resnični ljudje s temi neverjetnimi življenji. Vse sega nazaj do Antične Grčije in naše fascinacije z bogovi z Olimpa, posamezniki, ki so bili večji kot življenje samo.”
Seveda smo skozi čas svoje zanimanje od nebeških bitij preusmerili v resnične, oprijemljive obraze, hkrati pa znanstveniki dokazujejo, da naj bi imeli celo naši predniki, primati iz katerih smo se razvili, svoje zvednike. Kot razlaga Laurie, “obstajajo dokazi znanstvenika Michaela Platta iz Univerze v Pennyslvaniji, da naj bi bile opice pripravljene “plačati”, da so videle opice z višjim statusom.”
To torej ostaja izjemno zanimiv koncept- zanimanje za ljudi s katerimi nimamo nobene povezave, ki ga je še posebej raziskoval zgodovinar Greg Jenner v njegovi knjigi Dead Famous in zdaj to njegovo idejo še bolj poglobljeno raziskuje znamka Chanel.
Nov projekt obeležuje 100-letnico Chanel N°5, najbolj ikonične dišave na svetu. Izjemno prepoznavna tako po svojem vonju kot videzu, med dišavami vsekakor uživa zvezdniški status. N°5 ni le transformiral svet parfumerije, vendar je hkrati navdihnil generacijo inovatorjev in sam po sebi postal kulturna ikona. S tem razlogom je modna hiša predstavila seznam akademikov, novinarjev in umetnikov, z namenom raziskovanja moč zvezdnikov kot je oskarjevka Marion Cotillard ali nekdanja urednica revije Vanity Fair, Graydon Cartr ter zgoraj omenjena Laurie Santos.
Dejstvo, da živijo v velikih vilah, se sprehajajo po rdeči preprogi in letajo v privatnih letalih jih vsekakor distancira od nas, navadnih smrtnikov, vendar pa kot pravi Laurie, “so njihovi projekti tisti s katerimi se nam približajo in vodijo v interakcijo na izjemno osebnem nivoju. Ko jih poslušamo na podcastih ali gledamo na televiziji, lahko svoje možgane ukanemo, da imajo občutek, da so nam zvezdniki mnogo bližje kot v resnici.” To se seveda povečuje tudi z rastjo družbenih omrežij, saj imamo do njih kar naenkrat dostop 24 ur na dan in lahko z njimi komuniciramo direktno prek kanalov kot sta Instagram in Twitter in so tako postali bolj dostopni kot kadarkoli prej.
V zadnjih mesecih je bilo veliko govora o njihovi prihodnosti in številni se sprašujejo ali se doba zvezdništva bliža koncu. Vendar pa z vračanjem prireditev ob podeljevanju nagrad, obračajo tehtnico v drugo smer. “Predstavljam si, da bomo v navdušenju nad vračanju v kino in spremljanju različnih prireditev postali še bolj obsedeni z zvezdniki. Spreminjajo se le tehnologije, prek katerih z njimi komuniciramo in način, kako posamezniki prevzemajo zvezdniški status.” pravi Laurie, ki še posebej izpostavlja družbeno platformo TikTok kjer lahko ob dobri ideji, pravem času in s kančkom sreče prav vsak postane slaven.
A ne glede na to kam nas bo to zvezdniško popotovanje popeljalo, je ena stvar sigurna- trendi prihajajo in gredo, posamezniki se dvigajo in spuščajo na lestvici slave, a rdeče preproge in plesne dvorane bodo vedno prepojene z vonjem Chanel N°5.