Zakaj se luksuzne modne hiše selijo v New York?

David Howell je 20. maja v New Yorku predstavil svojo kolekcijo Cruise 2027 – in povsem logično se poraja vprašanje, zakaj vedno več luksuznih modnih hiš svoje revije seli prav v to mesto. V zgolj dveh tednih bo tam svojo prvo Métiers d’Art kolekcijo predstavil tudi Chanelov Mathieu Blazy. Razlogi za to niso naključni, temveč globoko povezani z ekonomijo, logistiko in komercialnimi interesi, ki trenutno preoblikujejo modno industrijo.


Ekonomija in premik k lokalizaciji v ZDA

Eden ključnih razlogov za ta premik je gospodarska turbulenca v ZDA in naraščajoč pritisk k lokalizaciji proizvodnje. Čeprav luksuzna industrija tradicionalno ostaja nekoliko odmaknjena od širših tržnih nihanj, trenutna gospodarska klima spodbuja ameriške potrošnike k nakupovanju blaga, proizvedenega v ZDA. Luksuzne hiše pa večino svojih izdelkov še vedno uvažajo iz Evrope, kar pomeni, da se soočajo z vse dražjimi carinami in logističnimi stroški. Ti »logistični nasprotni vetrovi« sicer ne odvrnejo najpremožnejših kupcev – tistih, ki še vedno živijo po načelu “I want it, I got it” – vendar pa blagovne znamke sili v strateško razmišljanje. Tudi najbogatejši kupci svoj denar porabljajo premišljeno, zato morajo luksuzne hiše pokazati, da razumejo ameriški trg in se mu znajo približati.

ZDA ostajajo kralj svetovne potrošnje

Drugi, še pomembnejši razlog pa je, da ZDA ostajajo globalni potrošniški velikan. Ameriški trg je eden najpomembnejših za luksuzno modo, zato si blagovne znamke nikakor ne morejo privoščiti, da bi se ameriški kupci počutili zapostavljene ali drugotne. Modna revija v New Yorku je zato izjemno močno simbolno dejanje: neposreden poklon ameriškim strankam in način, kako jih vključiti v središče modnega dogajanja. Še posebej, ker so prav te stranke – od ključnih kupcev do pomembnih VIP-gostov – tiste, ki s svojo prisotnostjo poganjajo komercialni uspeh luksuznih hiš.

New York kot svetovna prestolnica trgovine

New York je obenem eno največjih svetovnih središč trgovine. Tu se nahajajo ameriški sedeži globalnih luksuznih skupin, najpomembnejša nakupovalna območja in ključni veleprodajni oddelki. Organizacija modne revije v New Yorku zato poenostavi celotno komercialno in logistično operacijo. Namesto da bi znamke morale prevažati stotine zaposlenih in sodelavcev na oddaljene lokacije, je v New Yorku vse na voljo v neposredni bližini, kar bistveno zmanjša stroške in časovno zahtevnost.

PR moč, ki jo ima samo New York

Vpliv mesta na medijsko izpostavljenost je prav tako neprecenljiv. New York je dom številnim A-list zvezdnikom, vplivnežem in urednikom najpomembnejših modnih publikacij. Blagovnim znamkam zato ni treba organizirati transatlantskih potovanj za novinarje in zvezdnike, saj ti v večini primerov že prebivajo v mestu. Ta koncentracija medijske moči zagotavlja izjemno visoko raven publicitete, takojšen odmev v družbenih omrežjih in velik povratek investicije.


FOTO:CHRISSEINN/INSTAGRAM

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si