Ženske menijo, da so slabo informirane o spolnosti in kontracepciji

BAYER_1Jutri, 12. marca, bo nastopilo gregorjevo ali »dan, ko se ptički ženijo«. Za gregorjevo so včasih verjeli, da bo prva ptica, ki jo bo na nebu zagledalo dekle, naznanila kakšen bo njen bodoči mož. A tako kot so nekoč dekleta morda verjela takšnim vražam, današnja dekleta, ki so bolj izobražena in imajo boljši dostop do informacij, še vedno prej verjamejo mitom kot preverjenim informacijam – vsaj na področju spolnosti in kontracepcije.

Mlada dekleta danes informacije o kontracepciji najprej iščejo na spletnih medijih in pri prijateljicah, in ne pri ginekologu. Pri mladih ženskah obstaja velika razlika med dostopom do informacij in ozaveščenostjo o kontracepcijskih metodah, ki so danes na voljo. Zato je Bayer med ženskami od 20. do 30. leta izvedel raziskavo »2015 Truth Report«. Namen raziskave je bil ugotoviti, zakaj prihaja do vzdrževanja mitov v spolnosti in kontracepciji ter spodbuditi ženske, da se o spolnosti in kontracepciji pogovorijo s svojim zdravnikom na podlagi natančnejših informacij.

Nova raziskava razkriva paradoks
Kljub boljšemu dostopu do informacij kot kdajkoli prej, ženske menijo, da so slabo informirane o spolnosti in kontracepciji.
Miti in zmotna prepričanja o spolnosti in kontracepciji so še vedno prisotna na družbenih in spletnih medijih.

Čeprav gre za zelo informirano generacijo, nova tržna raziskava med ženskami v dvajsetih letih razkriva pomanjkljivo znanje o spolnosti in kontracepciji. Poleg tega le četrtina uporabnic kontracepcije meni, da ima vse informacije, ki jih potrebuje. V času, ko imajo ženske boljši dostop do informacij in več možnosti kontracepcije, kot jih je imela katerakoli generacija pred njimi, so o dejstvih še vedno slabo ali napačno obveščene.

Vsaka deseta verjame, da med menstruacijo ne more zanositi
V raziskavo “2015 Truth Report” družbe Bayer je bilo vključenih 5.912 žensk iz Evrope in Kanade, starih od 20 do 29 let. Namen raziskave je bil ugotoviti mite in zmotna prepričanja o spolnosti in kontracepciji1. Čeprav je dolgodelujoča kontracepcija ena najbolj učinkovitih metod kontracepcije, se ženske znatno razlikujejo glede poznavanja lastnih teles in dolgodelujoče kontracepcije.

Tako so denimo ključne ugotovitve poročila, da:
• 1 od 10 žensk, uporabnic kontracepcije, verjame, da ne more zanositi med menstruacijo
• Več kot polovica žensk ne ve, da je točka G del nožnice
• 32 odstotkov vprašanih uporabnic kontracepcije, zmotno verjame, da dolgodelujoče metode kontracepcije sploh niso primerne za ženske, ki še niso rodile
Ko so jih vprašali po viru informacij, je 50 odstotkov vprašanih uporabnic kontracepcije odgovorilo, da podatke o dostopnih kontracepcijskih možnostih najpogosteje dobijo na spletu ali družbenih medijih, kot sta Twitter in Facebook1, 25 odstotkov od prijateljic1 in 17 odstotkov iz ženskih revij1. 75 odstotkov žensk, uporabnic kontracepcije, celo prizna, da so ali bi delile informacije o kontracepciji ali spolnosti, čeprav niso bile prepričane o pravilnosti oziroma resničnosti le-teh.

Kar 94 % Slovenk bi delilo nepreverjene informacije
Odgovori slovenskih anketirank večinoma niso odstopali od povprečja v raziskavi. Slovenske uporabnice kontracepcije so v primerjavi s povprečjem v raziskavi izstopale predvsem po boljšem poznavanju delovanja dolgodelujočih metod kontracepcije. Po drugi strani Slovenke mnogo bolj kot v tujini podatke o dostopnih možnostih kontracepcije dobijo največkrat od prijateljic (37,8 %). Slovenske anketiranke so izstopale tudi v tem, da jih je med uporabnicami kontracepcije kar 94 %, ki so že ali bi bile pripravljene deliti informacije o kontracepciji ali spolnosti, čeprav niso prepričane o njihovi pravilnosti oz. resničnosti.

Nezanesljive informacije nadaljujejo mite
Po pregledu rezultatov raziskave je dr. Annie Evans, specialistka za žensko zdravje iz bolnišnice Bristol Nuffield Hospital, Velika Britanija, poudarila: “Mlajše ženske se glede vseh osebnih problemov zanašajo na izbrane vire informacij, kot so splet in družbeni mediji, vendar običajno ne morejo preveriti kakovosti informacij.”

“Običajno berejo, poslušajo in zaupajo pisnim informacijam svojih vrstnikov in jih manj zanima tisto, kar je napisano v izobraževalnem gradivu. Zato so pridobljene informacije včasih nenatančne, nezanesljive ali iztrgane iz konteksta, kar ima za posledico nadaljevanje mitov in zmotnih prepričanj o spolnosti in kotracepciji,” pravi Evans.

Dve petini žensk si želi več informacij o možnostih kontracepcije
Vprašane ženske priznavajo, da želijo več informacij o spolnosti in kontracepciji, pri čemer dve od petih anketiranih1 poudarjata potrebo po več informacij o kontracepcijskih možnostih, ki so jim na voljo, medtem ko 42 odstotkov želi vedeti več o spolnih odnosih, od različnih položajev do doseganja orgazma1.

Ko govorimo o natančnih informacijah o spolnosti in kontracepciji, so zdravniki še vedno najzanesljivejši vir, čeprav skoraj četrtina (22 odstotkov) žensk, starih od 20 do 29 let, priznava, da od njih še nikoli niso dobile informacij o kontracepciji1. Zato večina ne upošteva vseh možnosti oziroma ne sprejema odločitev o kontracepciji na podlagi natančnih informacij.

Splošno znano je, da ženske v svojih dvajsetih letih prevzamejo odgovornost za ključne življenjske odločitve, vendar se mnoge med njimi bojijo pogovora o izbranih kontracepcijskih metodah. Več kot polovica vprašanih (uporabnic kontracepcije) še ne razmišlja o zamenjavi kontracepcijske metode, ne glede na morebitne težave, ki so jih imele1. Med vprašanimi uporabnicami kontracepcije je kombinirana kontracepcijska tableta še vedno najpogosteje uporabljena metoda med mlajšimi ženskami (41 odstotkov), tik za njo pa moški kondom (32 odstotkov).

Mitom o dolgodelujoči kontracepciji verjame 75 % žensk
Čeprav je dolgodelujoča kontracepcija ena od najučinkovitejših kontracepcijskih metod, je samo ena od treh vprašanih, uporabnic kontracepcije, slišala za to možnost, 75 odstotkov pa jo popolnoma zavrača zaradi splošno znanih mitov in zmotnih prepričanj:
• 10 odstotkov žensk, uporabnic kontracepcije, pravi, da ne vedo dovolj o dolgodelujoči kontracepciji
• 26 odstotkov žensk, uporabnic kontracepcije, zmotno verjame, da lahko dolgodelujoča kontracepcija škodljivo vpliva na dolgoročno plodnost
• 17 odstotkov žensk, uporabnic kontracepcije, verjame, da je vstavitev dolgodelujoče kontracepcije boleča
• 17 odstotkov žensk, uporabnic kontracepcije, zmotno verjame, da bi uporaba dolgodelujoče kontracepcije spremenila obliko njihovih teles
Namen raziskave ‘2015 Truth Report’ je pogovor o mitih in zmotnih prepričanjih o spolnosti in kontracepciji. Rezultati kažejo, da obstajajo netočne informacije, ki se širijo po spletu, na družbenih medijih in med prijateljicami. Če te informacije zavržemo in jih korigiramo, lahko pomagamo pri premagovanju sedanjega paradoksa med dostopnostjo do informacij in ozaveščenostjo o sedanjih kontracepcijskih metodah. S tem bomo spodbudili ženske, da se o spolnosti in kontracepciji pogovorijo s svojim zdravnikom na podlagi pridobljenih natančnejših informacij.

#BrezSkrbi je ozaveščevalna kampanja, namenjena premostitvi trenutne vrzeli v poznavanju kontracepcije med ženskami, starimi od 20 do 29 let, predvsem glede dolgodelujočih kontracepcijskih metod.

Na podlagi več kot 50 let izkušenj je družba Bayer zavezana izboljšavi vseh vidikov zdravja žensk. Namen študije “Truth Report” je izpostaviti obstoječe mite in zmotna prepričanja o spolnosti in kontracepciji ter omogočiti upoštevanje novih možnosti, preoblikovanje stališč žensk in premik naprej v smislu spodbujanja žensk in zdravnikov, da v pogovoru obravnavajo resnične informacije o spolnosti in kontracepciji.

Če želite izvedeti več o metodah dolgodelujoče kontracepcije, klik na: www.brez-skrbi.si.

 

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si

Z nadaljevanjem uporabe te strani se strinjate z uporabo piškotkov. Več informacij

Nastavitve piškotkov na spletni strani Grazia.si so nastavljeni na "dovoli piškotke", da bi vam omogočili čim boljše delovanje spletne strani. Pred nadaljevanjem uporabe te spletne strani potrdite, da se strinjate z uporabo piškotkov.

Zapri