Imate radi žužke? Kaj pa tiste na majicah? To, da so navdih v modi, ni novo, novo pa je, da je v Sloveniji nastala blagovna znamka DivineBugs. GRAZIA predstavlja ustvarjalko in ustanoviteljico znamke Lidijo Žagar, ki ima showroom v Mozirju, občasno pa se z majicami predstavi tudi v galeriji E2RD v Mariboru.
Kaj vas je pozvalo k ustvarjanju okolju prijazne mode? Je to izhajalo iz ideje, kako narediti človeku prijazno modo?
Zanima me dizajn in kot tak je pravzaprav brezčasen. Zato bi težko govorila, da so kosi DivineBugs modni. Želim si, da bi postali brezčasni. Da bo naša muha, ki drži plišasto srce, še čez vrsto let pritegnila pozornost deklet in fantov. V bistvu me ni vodilo ustvariti človeku prijazno modo, vodile so me žuželke, ki so bile zame vedno del stajlinga, navadno v obliki brošk. Ideja se je rodila na eni od delavnic dr. Joeja Dispenza v Berlinu, kjer se mi je nekako vse povezalo, brez pretiranega razmišljanja. Kadar so stvari prave, ni treba veliko študij, saj se kar same zložijo skupaj. Tako je bilo tudi z DivineBugs. Najprej so bili DivineBugsi, potem pa se je pojavil dobavitelj organskega bombaža najboljše kakovosti. Glede na dejstvo, da žužki izumirajo prav zaradi pesticidov, ki se pri proizvodnji navadnega bombaža masovno uporabljajo, je bila ideja, da je treba žužkom ponuditi varno podlago, to je organski bombaž, pri proizvodnji katerega se pesticide ne uporabljajo – prav to je ideja, ki je vse skupaj povezala.
Kje lahko vidimo/kupimo DivineBugs in ali se pojavljate tudi že na tujih trgih?
Večina naše prodaje se trenutno odvija v Sloveniji, imamo pa stalne stranke na Nizozemskem in v Nemčiji, pa s pomočjo platforme Etsy v Avstraliji in Franciji. Vse stranke so tako z materialom kot samo idejo in tiskom izjemno zadovoljne. Naši izdelki so na voljo na spletu www.divinebugs.com za nemški trg www.divinebugs.de in na platformi Etsy.
Kaj za vas pomeni trajnostna moda in kako v procesu proizvodnje temu sledite?
Mislim, da moda ne more biti trajnostna. Razlog je v tem, ker se stalno spreminja. Ženske smo večinoma obsedene s čevlji, pa jih poglejte, kako so bili drugačni pred 10 leti od današnjih, ko večinoma nosimo samo še superge. Moda je velika industrija. Kako naj to kolesje teče, če bi bila moda vsako leto enaka. Naše vodilo je bilo, da želimo v smislu dizajna narediti brezčasne izdelke, ki niso modni, so pa posebni in s tem pritegnejo pozornost. Azija je domovina bombaža in tudi naši izdelki prihajajo od tam. Količine, ki jih prodamo, so takšne, da zahtevajo vmesni člen, zato izdelke kupujemo v Belgiji. Naš dobavitelj se lahko pohvali z vsemi certifikati, ki v proizvodnji bombaža nekaj pomenijo in so pristni in avtentični.
DivineBugs je resnično drugačna modna znamka. Zakaj žužki? Mar nismo ženske znane po tem, da cvilimo ob pogledu nanje?
Tudi ženske smo se v tem stoletju spremenile – zaprle smo se med stene, v družbena omrežja, a nas še vedno najbolj osreči, ko smo v naravi. Žužki so del te prvobitnosti, kamor bi se ženske v bistvu morale vrniti – v razmislek smo ponudili DivineBugs. Žužki se na nas ne ozirajo, in če jih pustimo v njihovem okolju pri miru, bodo sami enako storili glede nas. Naše stranke so tiste, ki so povezane z naravo in imajo rade dizajn ter so seveda rade drugačne od drugih. Vse to s seboj nosi DivineBugs.
Nam zaupate vlogo pri ustvarjanju, želje, zakaj zaupati manjšim znamkam, kot je vaša, in kakšni so vaši kratkoročni/dolgoročni cilji?
Moja vloga je v izvirni osnovni ideji, ki je bila moja. Zdaj je moja vloga zelo povezovalna in delovno aktivna. Nekateri dizajni so moja ideja, drugi so moj izbor. Do zdaj smo sodelovali s štirimi oblikovalkami, ki so za nas grafično pripravile potiske. Sama sem filter, da se odločim, kaj bo na trgu in česa ne. Tudi izbor barv je navadno moj. Manjše znamke, kot je naša, so tiste, ki jim je resnično mar za kupca. Sama vedno izhajam iz sebe, kaj bi mi bilo všeč in kaj ne. Predvsem so naša oblačila narejena z razmislekom in energijo, ki je je v njih veliko. Ne smemo mimo ročnega dela pridnih rok naše tiskarke. Naši dolgoročni cilji so vsekakor večja prepoznavnost v Sloveniji, čeprav vemo, da nekatere ženske teh izdelkov ne bodo nikoli kupile, drugi cilji so povezani s tujimi trgi.
»Od nekdaj me prevzamejo modni kosi, pri katerih je vidno, da so plod kreativnosti, medtem ko me modni trendi niso nikoli zanimali.«