Kdo in kaj je znamka ISO.POETISM™ TOBIAS BIRK NIELSEN?
Znamko, ki v celoti izvira in prihaja iz Kopenhagna, sem pričel pred nekaj leti po diplomi na The Royal Danish Academy of Fine Arts & Design in imel veliko srečo, da sem ujel prepoznavnost s svojo diplomsko kolekcijo. Od takrat smo ustvarili več kot deset sezon in smo danes prisotni v več kot tridesetih državah po vsem svetu in kar je bistvo naše znamke je ideja, da morajo posamezni kosi predstavljati več kot le produkt za prodajo, temveč sredstvo za komuniciranje emocij, ki ga moderni posamezniki dojemamo kot relevantnega.
Kje iščeš in iz kje črpaš svojo inspiracijo?
Ključna ideja, srce in misija znamke je širitev čustev. Resnični, živi občutki, ki jih oblikovalec, ki stoji za to znamko, srečam in občutim skozi življenje, z vsemi vzponi in padci. To je inspiracija, ki nam nenehno daje teme, ki se nam zdijo relevantne, da jih raziščemo bolj globoko in če želimo uspeti s to ambicijo, stremimo k ustvarjanju popolnega balansa med poezijo in distopijo, kot prostor znotraj katerega poteka komunikacija.
Kako bi opisal aktualno kolekcijo in kateri so njeni ključni kosi?
Kakor za vse moje pretekle kolekcije, sem oblačila uporabil kot kreativno platformo za komuniciranje emocij. Emocije, ki jih doživljam sam kot moderno človeško bitje, komuniciranje na način s katerim se upam da, lahko poistoveti prav vsak, še posebej vse tiste emocije, o katerih ni vedno lahko govoriti. To kolekcijo sem ustvaril na osebnem nivoju, v obdobju v življenju ko sem jaz in moja družina trpeli veliko izgubo in sta tako poezija in svet te kolekcije odsev vsega tega.
Po obdobju kreativne in profesionalne odsotnosti, sem se vrnil z velikim, obnovljenjim duhom hvaležnosti, ki me je opolnomočil z željo po komuniciranju pomembnosti odnosov, ki jih mi ljudje zgradimo med nami, kot resnično bistvo in pomen življenja. Kolekcija se tako imenuje “The Echoes Which We Remain” (“Odmevi, ki ostanejo) in je odsev kako ohraniti in prenesti vrednote odnosov z našimi preminulimi, kot tudi opomin, da cenimo vse tiste, ki so trenutno del našega življenja. Kolekcija je posvetilo krogu življenja in vsem prekrasnim aspektom, ki ga sestavljajo.
Kolekcija, ki sem jo ustvaril skozi čas se je zelo spremenila in razvila. Od prve kolekcije, ki je temeljila na temnih, avant garde oblačilih do zdaj, ko smo bolj locirani med tehničnimi in uličnimi oblačili, kjer se počutim najbolj udobno. Z vsako sezono postajamo boljši in boljši z balansiranjem umetniške in kreativnega pristopa na eni in komercialnih aspektov znamke na drugi strani. Moji najljubši kosi iz jesenske kolekcije 2022 so vsekakor “tehnični” kosi z lepilnimi trakovi, ki poudarjajo strukturo oblačil, z modnimi kosi s piste pa sem želel poudariti ženske stile, s čimer sem po tihem napovedal prihodnost in naslednji korak znamke.
Kaj zate pomeni trajnost?
Trajnost zame pomeni “zagovarjanje”. Zagovarjanje mojega dela kot oblikovalec, ki ponavljajoče pošilja v svet produkte v industrijo, ki jih ima že zdaj več kot preveč in ki jih v resnici ne potrebuje še več. Osrednja vizija znamke je komuniciranje modnih kosov, ki temeljijo na emocionalnih refleksijah, s katerimi se lahko poistoveti večina modernih posameznikov. Oblačila nam omogočajo, da lahko uspemo s ambicijo in delimo našo vizijo, pri čemer pa je za nas nujno potrebno, da so vsi ti nosi narejeni s holističnim pristopom in premišljenim delovanjem skozi celotni proces. Mislim, da je ključno da smo vsi odgovorni za odtise, ki jih puščamo v svetu in kar se mi zdi najbolj pomembno pri vsem tem procesu je to, da lahko ob tem navdihujemo druge, da delujejo enako in posledično dosežemo spremembo!
Kako se izobražuješ glede trajnostnih sprememb, ki jih moraš narediti kot znamka in kot posameznik?
Veliko inspiracije najdem v naravi. Mislim da sem si z naravo zelo blizu in da nasplošno na Danskem zelo skrbimo za naš planet in sem zelo ponosen na vse inovacije znotraj trajnosti in kvalitete v povezavi z Dansko in danskimi oblikovalci. Hkrati sem tudi generacija, ki je bila vzgajana s klimatskimi diskusijami in tako premišljenost glede narave in potrošnje ni nekaj o čemer moram razmišljati ampak preprosto moj način življenja. Do narave imam enak celostni pristop kakor do ljubega prijatelja in mislim da bi vsi morali z naravo delati tako, kakor bi želeli, da drugi delajo z nami.
S to idejo v mislih, oblikujem naše kolekcije iz oblikovalske dogme Bricolage, kar pomeni, da uporabimo tisto, kar nam je pri roki. To je na splošno dobra strategija ne samo z vidika ustvarjanja nečesa novega ampak dejansko upoštevati možnosti in uporabiti tisto, kar ti je v tistem trenutku že dostopno. Hkrati sem zelo navdušen, kako je v industriji na voljo čedalje več nekonvencionalnih materialov, kot oblikovalec se namreč zelo zanašam na inovacije in sem navdušen, ko vidim nove tehnike, ki nam jih predstavijo vsako sezono. Pri tem pa so seveda ključni tudi produkcijski parterji s katerimi sodelujemo, s katerimi vedno premlevamo nove priložnosti in nadaljujemo s premikanjem meja.
S katerimi materiali delate in od kje jih pridobivate?
Za novo kolekcijo jesen 2022 smo upirabili številne novosti. Večina kolekcije je bila zgrajena na korejskih in italijanskih tekstilih, narejenih iz 100% recikliranih materialov. Pri tem smo uporabljali našo posebno tehniko barvana, ki smo jo razvili z namenom najmanjše porabe vode in barvil pri tem postopku. Navsezadnje pa so bili obarvani kosi združeni z ostanki materialov iz preteklih produkcij, z namenom čim manjšega odpada. Vsi kosi nove kolekcije so bili narejeni z dogmo “bricolage” torej da so narejeni iz tega, kar imamo pri roki. S tem se izognemo dodatni potrošnji virov, hkrati pa ne ustvarjamo iz nule, vsi kosi kolekcije jesen 2022, so bili namreč narejeni na podlagi kosov iz prejšnjih kolekcij, ki smo jih predelali glede na tematiko jeseni 2022.
Na katere druge načine še vključujete trajnostnost v svoj dizajn in produkcijo, bi lahko z nami podelil ta proces?
Poleg iniciativ, ki so direktno povezane z razvojem naših oblačil je premišljena perspektiva potrošnje vidna v vseh delih kolekcije, od lookbooka do produkcije modne revije. Za lookbook smo namreč razvili posebno instalacijo, modna revija pa je uporabila ostanke materialov, ki smo jih pomočili v kredo in glino in iz njih naredili skupture na pisti, prav tako pa smo si sposodili prod in kamne od druge razstave.
Kateri je tvoj najljubši kos v tem trenutku?
Trenutno se moje življenje vrti okrog fleksibilnosti in tako res obožujem oblačila v katerih se počutim udobno in ki se prilagajajo vsem aspektom mojega dneva- od jutranjega kolesarjenja skozi dež in nevihto, do virtualnih prezentacij 30 minut kasneje, preživljanja popoldneva z mojim sinom na igrišču in večerje s prijatelji. Fleksibilnost je tako zame resnično ključ in vrednota, ki jo vključujem v oblačila, ki jih ustvarjam tudi sam.
V katere trende, bi moral investirati vsak, da svojo garderobo pripravi na prihodnost?
Zame je vse v kvaliteti. Investirati moramo v oblačila visoke kvalitete, ki nam bodo služila mnogo let in ki jih bomo lahko prilagodili naši garderobi glede na naš osebni stil in preference, ki se spreminjajo skozi sezone in skozi leta. Pri tem pa moramo biti seveda izjemno pozorni kako so naša oblačila narejena, uporabljati zdravo kmečko pamet, saj cena, kvaliteta in metode proizvodnje hodijo z roko v roki, česar se moramo zavedati in upoštevati tudi potrošniki.
Kako Zalando pomaga znamki in kaj bi rekel so glavne prednosti sodelovanja?
Ekipa Zalando nam je bila v izjemno pomoč pred in po tednu mode v Kopenhagnu. Jesen 2022 je bila naša prva modna revija in dejstvo, da smo se lahko ob tem naslonili na podporo Zalando, ko smo jo potrebovali, so resnično sanje vsakega oblikovalca. Zelo smo navdušeni da začnemo skupaj delati na tem novem sodelovanju in ustvarjati nove modne kose na podlagi trajnostnih novosti in inovacij.
Kaj ti pomeni prejem nagrade?
Izjemno sem ponosen in počaščen, da sem prejel to nagrado. Biti del Zalando Sustainability Award je bil prekrasen učni proces in odlična izkušnja, ki nas je porinila, da smo začeli načrtovati še bolj trajnostne pristope in deliti ter komunicirati njih in naše trajnostne ideje ne le interno ampak tudi izven našega majhnega zaposlenega mehurčka!