EKSKLUZIVNI INTERVJU: Mother of Pearl, znamka za moderno žensko, ki slavi individualnost in avtentičnost

Kako se je začela tvoja zgodba z znamko Mother of Pearl in kako je izgledalo celotno popotovanje od ideje do zdaj?

Znamki sem se pridružila pred 15 leti na junior poziciji in napredovala vse do kreativne direktorice, ko sem tudi popolnoma prevzela posel. Od nekdaj sem mela strast do odgovornih načinov dela znotraj modne industrije, predvsem glede na njeno dolgo zgodovino socialnih problemov in aktualnih velikih vplivov na okolje, s hitrim razvojem potrošništva in hitre mode. Sama sem odrasla izven vsega tega, na kmetiji, na severu Anglije, kar mi je dalo veliko spoštovanje do narave in sveta, a hkrati tudi spoštovanje do ključnih delavcev v dobavni verigi, saj smo skupaj z družino delali na farmah lokalne pridelave hrane. Posledično sem bila vedno menja, da moda ne sme priti z določeno ceno do planeta na katerem živimo, a hkrati po drugi strani za voljo etike ne smemo žrtvovati stila in okusa.

Kaj je bistro znamke Mother of Pearl? Povej nam o ženski, za katero ustvarjaš?

Oblikovana v Londonu in proizvedena v artističnih tovarnah, Mother of Pearl je odgovorna, moderna znamka za ženske, ki slavi individualnost in avtentičnost. Ponosna sem, da lahko ponujam modne kose, ki so klasični, a nikoli dolgočasni, moderni produkti, v katerih se počutiš prekrasno, a ne za ceno našega planeta. Trajnostnost in transparentnost sta bistvo vsega kar počnemo in kar je pomembno naši ženski, ki je močna, intelegentna in čustveno navezana na oblačila, ki jih nosi.

Kje iščeš in iz kje črpaš svojo inspiracijo?

Inspiracijo najdemo povsod okrog mene, a najbolj v naravi in ljudeh, ki me navdihujejo, da ustvarjam lepa oblačila in me hkrati motivirajo, da se vedno trudim biti boljša. Ne verjamem v to, da bi morala oblikovati nekaj za eno žensko, kar bi morda škodovalo nekomu drugemu ali okolju, Mother of Pearl namreč mora delovati v harmoniji z ljudmi in s planetom.

Kako bi opisala aktualno kolekcijo in kateri so njeni ključni kosi?

Kakor z vsemi našimi kolekcijami ima tudi ss22 poudarek na odgovornosti v vsakem dizajnu. Ustvarjam brez kompromisa in to odgovornost fokusirano in v enaki meri usmerjam k okolju in ženskam. Kolekcija Pomlad Poletje 2022 se osredotoča bolj na sproščene in lahkotne silhuete znamke, s ključnimi kosi kot so maxi obleke z volumioznimi rokavi in pentljami na hrbtu ter obleke z dolgimi rokavi z globokimi plisiranimi detajli, ki padejo pod bok. V dizajnu ima tokrat kolekcija element strukture, s francoskimi šivi, ki so vidni navzven in ki dodajo teksturo oprijemajočim se oblekam. Kolekcija ostaja v klasični Mother of Pearl paleti, kjer kožni odtenki dodajo sofisticiranost, v kontrastu s svetlimi rožnatimi barvami in vojaški kaki barvi, seveda pa ne manjkajo naši ikonični biseri, ki so pripeti na rokave ali dodani v novi, drugačni obliki.

Inspiracija ima pri tej kolekciji nekoliko drugačen vidik, predvsem glede na vse kar se dogaja globalno je bistvo ustvarjanje oblačil, ki pomagajo ženskam, da se počutijo dobro, a hkrati da prenesejo test časa in ostanejo v naši omari še dolga leta. Manj je torej poudarka na sezonah in trenutnih trendih, z večjim fokusom na našo dobavno verigo in ustvarjanje brezčasnih modnih kosov.

Kaj zate pomeni trajnostnost?

Trajnostnost pomeni zagotavljanje prihodnosti in tako pomeni vse! Je moja življenska strast in z Mother of Pearl je moja želja zmanjšanja vplivov, ki jih ima moda na naš planet. Verjamem v oblikovanje prekrasnih oblačil brez sklepanja kompromisov na račun integritete. Kreativnost in etika sta si popolnoma enakovredni v filozofiji znamke in kot znamka igramo vlogo v obvarovanju našega planeta in zmanjševanje posledic naših akcij.

Kako se izobražuješ glede trajnostnih sprememb, ki jih moraš narediti kot znamka in kot posameznica?

Zadnjih pet let smo preživeli v globokem raziskovanju vseh aspektov poslovanja, pridobivali znanje, da lahko sprejemamo odgovorne odločitve kako ustvarjati oblačila v najbolj odgovornem načinu možnem. Obiskali smo polja, kmete in tovarne, vendar to počnemo zelo strateško, saj želimo tudi količino potovanj obdržati na minimumu. Želela sem poznati celoten proces od začetka do konca, od kje prihaja naš produkt, kdo ga izdeluje in kakšni so vsi družbeni vplivi na tej poti. Na tej poti sem iskala in še vedno iščem najboljše tovarne, dobavitelje in kmete, ki jim je enako mar za naš planet in ljudi, ki živimo na njem.

Hkrati je tudi izjemno pomembno, da se sam izobražuješ o vseh težavah in rešitvah glede podnebnih sprememb, saj je veliko težav v modi enakih kot v kmetijstvu, globalne težave pa so pogosto politične. Miselno polje, ki ga je torej potrebno navigirati, a v tem trenutku ni nič bolj pomembno kot etika v tvojem poslu, kar mora biti za lastnike znamk in podjetij ključna prioriteta.

S katerimi materiali delate in od kje jih pridobivate?

Uporabljamo samo naravna vlakna. Sintetična vlakna potrebujejo industrijsko kroženje za omogočanje recikliranja in ko so oprana izločajo mikro plastične dele v naš vodovodni sistem, ki posledično končajo v oceanih kjer povzročajo veliko škodo okolju z onestnaževanjem rib in ostalega morskega življenja. Naravna vlaka so obnovljiv vir, ki ga z lahkoto recikliriamo, saj razpadejo in se vrnejo nazaj v naravo precej lažje kot njihova sintetična različica.

Mi uporabljamo Tencel, ki je trajnostna znamka viskoze. To naravano vlakno prihaja iz obnovljivega surovega materiala- les, ki ga pridobimo iz posebnega procesa ob minimalni uporabi kemikalij, z veliko kontrolo dreves in zagotavljanjem, da so vsi naravni viri nadomeščeni. Hkrati kupujemo le organski certificiran bombaž, torej da so vsi družbeni in okoljski kriteriji zadoščeni skozi proces, hkrati pa za organski bombaž ne uporabljajo pesticidov in zahteva manj vode. Naša volna pa je pridobljena na human način, torej da pri tem živali ne trpijo in niso oškodovane.

Na katere druge načine še vključujete trajnostnost v svoj dizajn in produkcijo, bi lahko z nami podelila ta proces?

Konstantno analiziramo naše procese, da zagotavljamo da ostajamo v samem vrhu trajnostne mode. Ko se zavemo, da bi nekaj lahko naredili boljše, reagiramo s fleksibilnostjo do sprememb kako delujemo dokler nismo prepričani, da sprejemamo najboljše in najbolje informirane odločitve. Smo proaktivni in predani temu popotovanju in nikoli ne bomo prenehali raziskovati in se učiti.

Trajnostnost ni enodimenzionalni problem, ki je lahko rešen z uporabo materialov z zelenimi oznakami- končni material je samo vrh leden gore in kar se skriva spodaj se redko jemlje v ozir ali v preučevanje. Dobavne verige niso direktne in družbeni, okoljski in politični faktorji morajo biti vzeti v zakup, ko je govora o proizvodnji v katerikoli državi. Osnovno znanje o teh področjih je imperativno med vsemi državami, skozi katere poteka tvoj dobavna veriga in naša odgovornost je, da ostajamo na tekočem, kaj se dogaja v svetu.

Pri Mother of Pearl smo popolnoma predani transparentnosti, s čimer vam dajemo dostop do celotne zgodbe za našo produkcijo. Naš spletni filter označuje vsak kos z njegovimi trajnostnimi atributi in vam pokaže kaj smo uspeli doseči za vsak posamezni kos.

Kateri je trenutno tvoj najljubši kos?

Obleka “faith” (slo. vera) z nabranim hrbtom, saj je vedno dobro imeti vero! 🙂

Kateri je tisti trend, v katerega bi morali investirati vsi, da pripravimo naše omare na prihodnost? 

Pomembno je, da investiramo v ključne modne kose, torej stvari, ki jih bomo nosili znova in znova in jih imeli v naši omari dolgo časa. Če je le mogoče, naj bodo to modni kosi znamk z močno trajnostno etiko, ki so transparentni glede svoje proizvodnje in se zavedajo, kje se lahko še dodatno izboljšajo.

Za vse tiste posebne priložnosti ali trenutke, ko potrebujemo nekaj kar zagotovo ne bo postalo del naše “večne garderobe”, je najboljša rešitev da si ta kos izposodimo, kar je vsekakor bolj trajnostna izbira. Mi smo pred kratkim lansirali direktno izposojo na naši strani in lahko tako naše stranke “Try before Buy” (slo. poskusijo preden kupijo) preizkusijo in testirajo modne kose preden investirajo vanje.

Kaj sledi za Mother of Pearl?

Septembra bom z Mother of Pearl praznovala mojo 15. obletnico in tako bomo imeli cel mesec trajajočo zabavo s številnimi super projekti, zato ne pozabite spremljati naših kanalov, da izveste več in se pridružite zabavi!

Kako si začela sodelovati z Zalandom?

Zalando je trgovec naše znamke že leta in letos so pristopili s priložnostjo, da se prijavimo na njihov natečaj glede na našo prizadevanje k trajnostnosti. Prijavili smo se in prišli v finale! 🙂

Kaj bi ti pomenila zmaga in prejem nagrade? 

Predstavljala bi veliko prepoznavanje vsega kar smo naredili v zadnjih 15ih letih. Stremeli smo k spreminjajo starega modnega poslovnega model profita in izgube ter vanj zajeli ljudi, planet in profit, ki so za nas popolnoma prepleteni in odvisni drug od drugega. Zmaga bi pomenila, da je opaženo naše prizadevanje in naša želja po vračanju vrednosti nazaj k oblačilom kot krasni, trajnostno oblikovani kosi in ne zavržni material!

Podobni prispevki

Copyright 2015 - www.grazia.si