Na letošnjem Ljubljanskem tednu mode 2025 je številne ljubitelje mode navdušila izjemno raznolika in navdihujoča zasedba oblikovalcev, ki so s svojimi kolekcijami pokazali, da slovenska modna scena živi v polnem ustvarjalnem zamahu. Na modni pisti so se zvrstili tako uveljavljena imena kot tudi sveži, drzni glasovi nove generacije – vsak s svojo edinstveno vizijo, estetsko govorico in pristopom, ki presega meje klasičnega oblikovanja.
Anja Medle, magistrica oblikovanja tekstilij in oblačil ter ena najbolj avtentičnih predstavnic mlajše generacije slovenskih oblikovalk, je na LJFW 2025 predstavila novo kolekcijo, ki nadaljuje njen premišljen pristop k oblikovanju. V središču njenega zanimanja je ponovno sobivanje telesa, prostora in teksture – ideja, da oblačilo ni zgolj predmet, temveč živa površina, ki diha, se premika in pripoveduje. Tokratna kolekcija se poigrava z nasprotji: s strogostjo krojev, ki jo mehčajo fluidne linije, ter z močnimi materiali, ki razkrivajo presenetljivo nežnost. Medle ostaja zvesta raziskovanju teksture kot pripovedi – vezenje, tkanje in plastenje materialov so pri njej del zgodbe, ki presega modni izraz in sega v polje umetnosti.
Njene silhuete so čiste, a obenem žive. Materiali se premikajo s telesom in ustvarjajo občutek neulovljive lepote trenutka. Kolekcija deluje premišljeno, skoraj meditativno, a v njej kljubuje impulz – tisti instinkt, ki je vedno prisoten v njenem delu in ki jo postavlja med najbolj izrazite pripovedovalke slovenske mode. Z Anjo Medle moda postane prostor za razmislek o občutku, telesu in zavedanju – o načinu, kako smo v svetu.

Foto:ljfw/instagram

Foto:ljfw/instagram
Na drugi strani je Maja Štamol Droljc na letošnjem LJFW predstavila kolekcijo “Coat Symphony”, s katero je še enkrat potrdila svojo mojstrsko obvladanost klasičnih krojev in sofisticiranega oblikovalskega jezika. Njena moda ostaja zvesta tradiciji elegance, a vedno z nežnim sodobnim zasukom. Plašči, osrednji element kolekcije, so predstavljeni v umirjenih, a razkošnih odtenkih sive, kamelje in črne barve. Kroji so čisti, ženstveni in prefinjeni, namenjeni ženski, ki si želi funkcionalnost in lepoto v istem trenutku.

Foto:@ljfw @majastamol/instagram

Foto:@ljfw @majastamol/instagram
Na letošnjem Ljubljanskem tednu mode 2025 se je s svojo novo edicijo “INSTINKT – BLOOM (IN)” predstavila tudi Tina Princ, ustanoviteljica in vizionarka blagovne znamke Things I Miss. Njeno delo presega klasične okvire mode – gre za holistično umetniško zgodbo, ki združuje oblikovanje, gib, zvok in prostor v eno čutno izkušnjo. Things I Miss temelji na ideji soobstoja telesa in prostora, raziskuje organske teksture, fluidne oblike in zavedanje procesa ustvarjanja, pri čemer trajnost in krožno oblikovanje ostajata jedro koncepta.
Kolekcija “INSTINKT – BLOOM (IN)” je senzorično popotovanje od prvinskega impulza do notranjega razcveta – raziskava instinkta kot ustvarjalne sile, ki povezuje telo, gib, barvo in material. V ospredju je čutnost in iskrenost ustvarjalnega trenutka, kjer se umetnost prepleta z oblikovanjem, narava z materijo, in zavest s telesom. Tina Princ s projektom Things I Miss ustvarja svet, v katerem moda postane meditacija o obstoju – surova, iskrena in izjemno poetična.

Things I Miss. Foto: © Jure Makovec / LJFW

Things I Miss. Foto: © Jure Makovec / LJFW
Oblikovalec Matic Veler je na tretji dan LJFW 2025 predstavil svojo kolekcijo v znamenitem prostoru Steklene dvorane Gospodarsko razstavišče. Namreč, njegova revija je bila na urniku ob 18.00.
V svojem delu sloni na močni tehnološki in rokodelski podlagi: izhaja iz krojaške družine v Velenju in je študiral tekstilno oblikovanje ter magistriral na londonskem Royal College of Art.
Za to revijo je bil njegov nastop opisan kot »vizualna eksplozija« – skupaj z Spill the T. sta “s pogumnimi koncepti in izrazito estetiko poskrbela za vizualno eksplozijo”.
Njegova kolekcija je tako predstavljala drzen korak: kombinacija inovativnih materialov, laser-rezov, premisleka o silhueti ter spoštovanja strukture oblačenja. V kontekstu LJFW 2025 je predstava Maticovega dela posegla v področje, kjer moda ni zgolj oblačilo, temveč performans in umetniški izraz.

Foto:ljfw/instagram

Foto:ljfw/instagram
Na tretji dan Ljubljanskega tedna mode 2025 je na modni pisti Steklene dvorane Gospodarskega razstavišča s svojo kolekcijo navdušil tudi drzni in eksperimentalni modni kolektiv Spill the ___t. Njihov nastop, umeščen v večerni blok po reviji Matica Velerja, je bil po poročilih označen kot eden najživahnejših trenutkov dogodka, saj je s pogumnimi koncepti, izrazito estetiko in neustrašnim pristopom k oblikovanju prinesel pravo “vizualno eksplozijo”. Znamka, ki se poigrava z mejo med modo in umetnostjo, je na odru predstavila kolekcijo, zaznamovano z močnim avtorskim izrazom, urbano ostrino in estetsko provokacijo, kar jo je uvrstilo med osrednje predstavnike mlajše generacije ustvarjalcev na slovenski modni sceni. Nastop Spill the ___t je pokazal, da se domača moda vse bolj odpira eksperimentu, performativnosti in identitetnemu izrazu ter da mladi oblikovalci brezkompromisno uveljavljajo svojo vizijo sodobne, nefiltrirane mode.

Foto:spillthe____t/instagram

Foto:spillthe____t/instagram