V sredo, 13. marca se je na Ciril-Metodovem trgu 13 odprla prenovljena trgovina Ika, v kateri najdete izdelke slovenskih ustvarjalcev.
Zgodba se je začela leta 2008, ko se je pod oboki starodavne Paulusove hiše na Ciril-Metodovem trgu 13 izpod peresa mame in hčerke – Ike in Ive Renčelj, pričela pisati zgodba o slovenskih izdelkih, avtorjih in blagovnih znamkah iz Slovenije, ki sta jo preselili iz Škofje Loke, kjer je IKA postavila svoje temelje dobrih 32 let nazaj.
Od prvega trenutka, ko so se odprla vrata trgovine, sta poudarjali pomen lokalne proizvodnje in butičnih blagovnih znamk, njuna zavzetost pa je omogočila mnogim domačim avtorjem, da so pod njunim okriljem našli prostor za rast in razvoj.
Zakaj so se odločili za prenovo?
Zaradi želje in potrebe, da znamko IKA, ki je nastala leta 1992, definirajo, izčistijo tisto v čemer so zares dobri ter z poenoteno grafično podobo in komunikacijo uspešno in enako učinkovito nagovorijo slovenske in tuje kupce ter poslovne stranke, se je Iva Renčelj konec leta 2021 začela spogledovati z mislijo o celostni prenovi.
»Morali smo iti v tok s časom in izdelati ambient, ki bo potrjeval naš skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov, avtorjev in blagovnih znamk iz Slovenije,« pove Iva.
Ni minilo veliko časa, ko je svoje razmišljanje na papir zapisala, si postavila cilje in pogumno stopila na pot neznanega v upanju, da bo teklo vse kot po maslu. Ika ji je seveda vseskozi stala ob strani in jo s svojo modrostjo usmerjala.
Najtežja naloga Ive in sodelavcev pri projektu je bila, da razvijejo vizualno identiteto in ambient, ki bo učinkovito in na zanimiv način izražal tri kakovosti in temelje blagovne znamke IKA: Dober izbor, dobre zgodbe in dobra storitev. Pred vizualno prenovo so se pod mentorstvom Igorja Medjugoraca iz Rdečega oblaka lotili tudi celostne prenove blagovne znamke, postavili njene temelje, cilje in vse, kar spada zraven.
Konec februarja 2024 je IKA za mesec dni zaprla svoja vrata in pričela so se dela. Mojstri in sodelavci projekta so skrbno in natančno urejali interier. Za prenovo so si zadali mesec dni časa in še danes je težko verjeti, da jim je to uspelo v tako kratkem času, a prvega marca je Iva prerezala rdeči trak pred vhodom in sprejela prve obiskovalce trgovine že v dopoldanskih urah.
Na vprašanje, ali je notranja podoba trgovine dosegla pričakovanja, je Iva odgovorila s humorjem: »Priznam, da pri velikih spremembah tudi jaz rabim svoj čas, da se vse pomiri in da začnem uživati v občutkih za opravljenim velikim delom. Tako da, vprašajte me čez mesec dni.«
Odzivi avtorjev in strank ter mimoidočih so krasni. »Stranke so v 99% navdušene. Tisti 1% pa ne mara sprememb in se bo še navadil. Veliko mi pomeni, da si nekdo vzame čas in pohvali. Besede lahko res božajo, saj je za vsem našim delom toliko truda, da si je težko predstavljati. Blagovna znamka je namreč nek vzporedni jaz in pomemben del identitete posameznika, ki je lastnik blagovne znamke,« doda Iva.
Predani slovenskemu
IKA sedaj s prenovljeno identiteto, podobo in interierjem še naprej vztrajno sledi svoji viziji. Poudarja pomen slovenskih avtorjev, ki so v času masovne proizvodnje prevečkrat postavljeni na stran, zagotavlja skrbno prečesan izbor najzanimivejših izdelkov iz Slovenije in poskrbi, da izveste vse navdihujoče zgodbe o ljudeh, materialih, krajih in čarovnijah, ki se skrivajo za vsakim izdelkom posebej.
Kadar želite dobro oblikovan, vrhunsko izdelan ali inovativno zasnovan izdelek iz Slovenije ste vedno dobrodošli, pravijo.
Foto: Cherie Plausteiner