Donatella Versace, srce in um znamke Versace, je februarja odstopila z mesta kreativne direktorice in to prepustila mlademu Dariu Vitaleju. Včeraj pa nas je presenetila novica, da Vitale zapušča blagovno znamko! In to le dva dni po Pradini kupitvi znamke, s čimer se potrjuje večmesečno ugibanje. Kaj bo Versace storil v prihodnje?
Versace je Daria Vitale je marca imenoval za naslednika Donatelle Versace in kot prvega nedružinskega člana, ki bo vodil kreativne dejavnosti blagovne znamke. Vitale je septembra za znamko predstavil svojo prvo kolekcijo, Versace pa zapušča z 12. decembrom, kar je podjetje opisalo kot »sporazumno odločitev« pod novim lastnikom, skupino Prada. Kdo bo začel pisati novo zgodbo Versace in prevzel mesto kreativnega direktorja še ni znano. Do takrat bo oblikovalska ekipa delovala pod vodstvom izvršnega direktorja Versaceja Emmanuela Gintzburgerja, je sporočilo podjetje. Zanimivo pa je da velika šokantna novica prihaja le dva dni po tem, ko se je zaključil Pradin nakup Versaceja.
Kaj se dogaja za modnimi kulisami?
Ta poteza kaže, da skupina Prada in njeni nadzorni lastniki, družina Prada-Bertelli, vztrajajo pri svoji prvotni viziji: Vitale nikoli ni bil njihova izbira za blagovno znamko, saj je bil zaposlen še pod prejšnjim lastnikom, družbo Capri Holdings (matično podjetje Michaela Korsa). Pozitiven odziv modne industrije na njegovo prvo revijo jih ni prepričal. Vitale je prej tesno sodeloval z Miuccio Prado kot vodja oblikovanja pri znamki Miu Miu. Njegov odhod konec leta 2024 je povzročil neprijetno vrzel pri Miu Miu, ki je v zadnjih letih poganjala rast skupine Prada in je že prestajala zaporedni odhod dolgoletnega namestnika g. Prade, Fabia Zambernardija.
Še pomembneje pa je, da vodstvo Prade očitno ni bilo prepričano, da je pripravljen narediti preskok iz zakulisne v zelo izpostavljeno vlogo kreativnega direktorja, niti da njegov okus ustreza njihovi naložbi v višini 1,25 milijarde evrov. Na več klicih z investitorji in v javnih nastopih se je izvršni direktor Andrea Guerra izognil vprašanjem o tem, ali si vodstvo podjetja želi, da bi Vitale ponovno vodil Versace.
Lorenzo Bertelli — sin gospe Prade, ki je vodil prevzem Versaceja in naj bi postal izvršni predsednik znamke — je poudaril, da je nova pridobitev »zelo dopolnjujoča« in da se baza strank skoraj ne prekriva z obstoječimi znamkami skupine. Z večplastnim stilom in subverzivnim pogledom na seksapil na svoji prvi reviji se je Vitale morda spogledoval z estetskim prostorom znamke Miu Miu.
Kam bo Versace sedaj usmeril modni kompas?
Ni jasno, kako kmalu bo skupina Prada razkrila naslednje korake za Versace. Podjetje je imelo čas pristopiti h kandidatom za kreativnega direktorja po svoji izbiri: odločitev, da z Vitalejem ne nadaljujejo, je bila s strani Prade sprejeta že pred meseci. Verjetno Prada išče bolj izkušenega kreativnega direktorja, ki bi na novo pozicioniral znamko, saj se je skupina že opekla pri preteklih združitvah — v začetku 2000-ih je imela težave z vključitvijo znamk Helmut Lang in Jil Sander ter si ne želi ponovitve.
Skupina bi se lahko odločila za nekoga z bolj neposrednim pristopom k seksapilu in ženstvenemu glamurju, katerega estetika ne bi ogrožala njenih dveh glavnih znamk — prefinjene, intelektualne Prade in igrive, prevratne Miu Miu.
Odprto pa ostaja tudi vprašanje Donatelle Versace in ali bi se njena trenutna vloga glavne ambasadorke znamke lahko razvila. Malo verjetno je, da bi se skupina Prada vrnila k temu, da bi gospa Versace ponovno sama podpisovala vse kolekcije znamke, s čimer bi v bistvu razveljavili že izvedeno nasledstvo. Vendar pa konfiguracija soustvarjalnega vodenja pri Miuccii Pradi in Rafu Simonsu dobro deluje za najpomembnejšo znamko skupine in bi lahko služila kot argument za neko obliko vrnitve. Iz glave nam ne gre tudi Oliver Rousteing, ki je nedavno zapustil Balmain in še ni začrtal svoje nadaljnje poti v modni industriji. Kaj pa Sabato de Sarno, ki ga je ‘odvrgel’ Gucci?
Tu je nekaj videzov iz njegove ene in edine kolekcije za Versace, ki pa očitno vodstvu Prade ni bila všeč…

Foto: Catwalk Pictures in Profimedia









