Leto 2021, drugo leto pandemije, bi lahko v modnem smislu opisali kot »prehodno sezono«, potem ko so se potrošniki znašli sredi večmesečnega lockdowna s polnim odprtjem trgovin in družabnega življenja, ki je sledil zatem. Kako pa je pandemija vplivala na modne izbire Slovencev? Poglejmo analizo podatkov za leto 2021 iz GLAMI.
Najbolj iskani pojmi za leto 2021
* kot so to iskali obiskovalci GLAMI
– 4 od 10 najbolj iskanih pojmov so znane mednarodne blagovne znamke, kot so Nike, Guess, Desigual in Karl Lagerfeld.
– Slovence zanimajo najnovejši trendi ulične mode in superg, saj so na seznamu najbolj iskanih pojmov za leto 2021 prav trije specifični modeli superg, ki so bili top modna izbira v mnogih državah po svetu (dve različni izdaji Air Force in Jordan).
– Udobne jakne, nogavice in torbe so tri najbolj pogosto iskane kategorije, ki so neposredno povezane z modo oblačil za prosti čas in dom, ki je bila razširjena po vsem svetu kot stranski učinek pandemije in lockdowna.
– Zdi se, da so kupci na svoji poti iskanja mode izbrali GLAMI, da bi odkrili alternativne možnosti, ki jih ponuja njegova ponudba.
Najbolj priljubljeni izdelki leta 2021
* po seznamih želja, ki so jih ustvarili slovenski obiskovalci GLAMI.si
Sprememba psihologije in prizadevanje, da se vrnemo k starim navadam, se odraža tudi v modnih kosih, ki so bili najbolj priljubljeni v letu 2021. Najvišje mesto po tem, koliko potrošnikov jih je dodalo na seznam najljubših izdelkov, zasedajo ženske obleke (9 od 10 najbolj priljubljenih artiklov). Zanimivo je, da nobene od njih ne bi mogli označiti kot »casual«. Nasprotno, večino oblek bi bilo mogoče nositi na družabnih dogodkih, kot so poroke in krsti, kar je poudarilo preobrat potrošniških občutkov, ki so sledili opustitvi strogih omejevalnih ukrepov v začetku lanskega leta. Slovenke so se še posebej navduševale nad oblekami, ki so sledile mednarodnim modnim trendom, npr. maxi obleke, obleke s cvetličnimi vzorci in obleke z osnovno črno-belo kombinacijo. V najbolj priljubljenih izdelkih vidimo le en drugačen kos oblačila in to je jakna.
Ta velik premik v bolj modne izdelke lahko opazimo z analizo najbolj priljubljenih izdelkov za leto 2020 (prvo leto pandemije), kjer na prvih mestih najdemo osnovne modne izdelke, kot so zimski gležnjarji, seznam pa dopolnjujejo osnovne udobne jakne in le 3 mesta od prvih 10 zasedajo obleke.
GLAMI bo kmalu predstavil tudi letno poročilo v več kot 10 državah s podrobnejšimi podatki o potrošniških navadah svojih obiskovalcev.
O modnem iskalniku GLAMI
GLAMI, edinstven modni iskalnik, ki se opira na umetno inteligenco, je bil kot GLAMI.si predstavljen leta 2019. Od takrat je njegov glavni cilj postati prvi korak za vsakega slovenskega potrošnika, ki se odloči za modno nakupovanje. GLAMI.si želi postati največji modni katalog, ki na enem mestu združuje na tisoče blagovnih znamk ter tako pomaga spletnim prodajalnam doseči nove kupce. Na GLAMI.si lahko najdete več kot 587.000 izdelkov in 5.200 blagovnih znamk iz več kot 70 spletnih prodajaln, kot so Ecipele, About You in Factcool.