Na slovenskih cestah ste zagotovo že opazili novo Ford Pumo, crossover z navdihom športnih terenskih avtomobilov, ki se ne ustraši mestnih ulic niti gorskih zavitih cest. Očaral pa nas je tudi Ford Kuga, športni terenec (SUV), ki pelje, tako kot izdaja videz, dinamično. Oba sta pisana na kožo modnim navdušenkam, ki poleg dinamike in udobja opazijo tudi videz!
Okretna in dinamična Ford Puma je načrtovana za urbano, aktivno življenje, da bi nam kar najbolje pomagala izkoristiti hiter in dinamičen tempo sodobnega življenja. Stavi na odlične vozne lastnosti, praktičnost, vsestranskost, priročnost, pametno uporabljen prostor, tehnološko naprednost, prefinjen in učinkovit hibridni pogon ter sodobni dizajn s karizmatičnimi in aerodinamičnimi oblikami. Opazili smo kabino, ki nas obdaja z elegantno obliko in prefinjenostjo usnjenega oblazinjenja, kot možnost dodatne opreme pa nudijo tudi vgrajena sprednja masažna sedeža in z zadrgo odstranljive prevleke sedežev, ki se lahko operejo ali kadarkoli zamenjajo z drugimi.
Kombinacija fizičnih stikal in digitalne pameti
Edinstveno žarišče Pumine notranjosti je novi digitalni sklop instrumentov s Ford SYNC 3 sistemom, ki je najsodobnejši in omogoča, da ostanete povezani ter s preprostimi izgovorjenimi ukazi upravljate svoj telefon, glasbo in navigacijski sistem. Poveže se lahko tudi z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto, funkcija AppLink pa omogoča dostop do nekaterih najljubših aplikacij na naših pametnih telefonih. Ford Puma ima vrsto inovativnih funkcionalnosti, namenjenih izboljšanju užitka v vožnji, in impresiven nabor tehnologij za pomoč vozniku, ki pomagajo pri upravljanju pospeševanja, zaviranja in celo krmiljenja. Na voljo je pet različnih načinov: Normal, ECO, Sport, Slippery in Trail. Da avto spada med najbolj varne avtomobile v svojem razredu, je potrdila neodvisna organizacija za preverjanje varnosti s preizkusnimi trčenji Euro NCAP, ki mu je podelila najvišjo varnostno oceno 5 zvezdic.
Ford Kuga je športni terenec (SUV), ki se pelje tako, kot izdaja videz, dinamično. Je prostoren družinski avto na ravni enoprostorcev, hkrati pa postavlja smernice na področju varnosti in zadovoljuje potrebe najširšega kroga voznikov. Na izbiro je z bencinskim in dizelskim motorjem ter kar tremi elektrificiranimi različicami. S svežimi, elegantnejšimi, a še vedno zelo dinamičnimi linijami nagovarja vse, ki jim je blizu estetika, kot tiste, ki na prvo mesto postavljajo športne obline. Poleg tega imajo kupci na izbiro številne različice, od dobro opremljene Kuge Titanium do športne Kuge ST-Line in prestižne Kuga Vignale. V povezavi z novimi zmogljivimi motorji ob dinamičnih karakteristikah na eni strani prinaša najučinkovitejšo porabo goriva. Izbirati je mogoče med različicami Kuga Plug-In Hybrid, Kuga EcoBlue Hibrid (‘blagi’ oziroma mild-hybrid) in Kuga Hibrid (polni hibrid).
Oprema, ki služi vozniku med vožnjo
Nova Kuga se lahko pohvali z digitalno kabino, polno tehnoloških pripomočkov. Dodatne informacije pridobiva na velikem projekcijskem barvnem zaslonu ter preglednem zaslonu Fordovega najnovejšega vmesnika SYNC z 8-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik. Zaslona, pod katerim je tudi predal za brezžično polnjenje telefona, se lahko dotikamo, lahko pa informacije pregledujemo tudi z gestami ali ukazujemo z glasom. Nova Kuga je opremljena s številnimi sistemi za pomoč vozniku med vožnjo. Med drugim avtonomno ne zavira zgolj pred stoječimi vozili, ampak tudi pred pešci ter kolesarji. V zastojih sama dodaja plin in uravnava zavoro, za nameček pa sistem samodejno posega tudi v krmiljenje volana. Tako vozilo na primer v premikajoči se koloni vozil samodejno krmili med cestnimi oznakami. Aktivna pomoč pri parkiranju omogoča, da s pritiskom na gumb zagotavlja povsem samodejne manevre, dokler ni vozilo parkirano. Kuga celo predvidi, ali boste ob zavijanju v križišču trčili z drugim vozilom, ki se pelje nasproti, in pri tem, da prepreči trk, do hitrosti 30 km/h samodejno zavira.
Statistika v prid voznikov Forda Kuge
Novi podatki kažejo, da je bila Ford Kuga priključni hibrid v zadnjih treh mesecih najbolje prodajano vozilo s priključno hibridnim pogonom v vseh segmentih v Evropi, uporabniki pa izkoristijo večino dosega z izključno električnim pogonom, ki je skladno s ciklom WLTP 56 km. Po Fordovih podatkih o dejanski uporabi so vozniki Kuge priključni hibrid v Evropi letos 49 odstotkov prevoženih kilometrov opravili izključno z zunanjim polnjenjem baterije.
Za vozila se zahvaljujemo Avtosalonu AVTOMOBILI P.R. d.o.o., kjer se lahko dogovorite za testno vožnjo, Plinarniška ulica 1, Maribor (več na: www.avtomobilipr.si).
Preverite posebno ponudbo ob 100-letnici znamke na www.prvaizbira.si.
Fotografije: Tibor Golob, PR
Model: Gabriela Iliescu
Stiliranje: Špela Štamol
Oblačila in obutev: Allegria Maribor
Ličenje: Doroteja Premužič
Pričeska: Kristjan Skamljič